رییس انجمن هنرهای تجسمی خوزستان گفت: ما باید به مردم خود آموزش دهیم تا اثر اصلی هنرمندان را نه به عنوان اثری که فقط در خانه خود نصب می‌کنند بلکه به عنوان یک سرمایه پایدار خریداری کنند.
کد خبر: ۵۸۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 18 March 2018

سیدجلال خراسانی با بیان این که ترویج فرهنگ خرید آثار هنری اصلی از اهداف برگزاری بازار هنری اهواز است اظهار کرد: قیمتی که در این بازار بر روی آثار گذاشته شده با توجه به ارزشی که این آثار دارند قیمت واقعا ناچیزی است و این صرفا به این دلیل بوده که در ابتدای کار مردم به این فرهنگ رو بیاورند و بعدها قیمت این آثار بالاتر برود.

وی تاکید کرد: ما باید این فرهنگ را جا بیندازیم که این آثار می‌توانند بعد از مدتی به عنوان یک اثر هنری در حراجی بعدی با قیمت بالا پیشنهاد شده و به فروش برسد و چرخه اقتصادی را برای آن اثر شاهد باشیم. با شکل‌گیری این چرخه ضمن ایجاد سود برای هنرمندان ذهن بصری و زیبایی‌شناختی جامعه نیز ناخودآگاه رشد می‌کند و جامعه به سمتی قدم برمی‌دارد تا زیبا ببیند و در پی آن فرهنگ عمومی جامعه رشد پیدا می‌کند.

رییس انجمن هنرهای تجسمی خوزستان با بیان این که اگر همه ما دست به دست هم دهیم در آینده‌ای نزدیک شاهد اتفاق‌هایی زیبا خواهیم بود اظهار کرد: هدف بلندمدت ما ایجاد فضایی برای شکل‌گیری فرهنگ خرید آثار هنری اصل، تفکیک اثر اصل از کپی آن و نیز فرهنگ گالری‌داری است. این انگیزه‌ای برای هنرمندان خواهد بود تا مدام آثار مختلفی را تولید کرده و فرهنگ عمومی و روانی جامعه بالا برود و خوزستان به عنوان پیشتاز این مهم زمینه‌ساز رشد و توسعه پایدار هنر و فعالیت‌های هنری هنرمندان خواهد بود. قطعا رسانه‌ها با طرح پرسش از هنرمندان، گفت‌وگو با آنان، انعکاس نظر منتقدان و نیز انجام فعالیت‌های پژوهشی می‌توانند گام بزرگی را در مسیر ترویج این فرهنگ بردارند.

خراسانی در خصوص نقش کمرنگ هنرمندان خوزستانی در اکسپو اظهار کرد: حدود چهار ماه پیش فراخوانی از سوی مرکز هنرهای تجسمی معاصر تهران منتشر شد که گویا متاسفانه توسط هنرمندان خوزستانی به خوبی دیده نشده است. علت دیگر آن نیز به نبود استاندارد و شرایط لازم برای تبلیغات در اهواز و نیز نبود گالری برمی‌گردد. همچنین از زمانی که موزه هنرهای معاصر اهواز از دست ما خارج شد دیگر هیچ برنامه‌ریزی خاصی برای آن نداشته و این سبب دلسرد شدن بعضی هنرمندان شد که به امید خدا با گشایش‌های صورت گرفته به روز‌های پر التهاب خود باز خواهد گشت.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ گالری‌داری بیان کرد: به زودی نشست‌های پژوهشی را در این زمینه برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم با اشاعه این فرهنگ گام بزرگی را جهت ایجاد گالری‌های پر رونق برداریم. ما نیاز داریم تا قشر متمول جامعه را به عنوان بخش خصوصی به این فعالیت ورود دهیم و سکان این گونه مشاغل سودآور را به دست گیرد و گالری‌های زیادی را تاسیس کند.

رییس انجمن هنرهای تجسمی خوزستان ضمن تشکر از تلاش‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: آقای محمد جوروند از زمانی که به عنوان مدیرکل در مجموعه ارشاد حضور پیدا کرده سخت پیگیر مشکلات و خواسته‌های انجمن هنرهای تجسمی بوده و با حضور او امکانات و فعالیت‌های این انجمن از قعر به صدر رسیده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار