مدیر امور اراضی خوزستان در حاشیه مانور حافظان زمین:
مدیر امور اراضی خوزستان از اجرای بزرگترین مانور عملیاتی مشترک نیروهای یگان حفاظت ادارات کل راه و شهرسازی، منابع طبیعی، محیط زیست و مدیریت امور اراضی با نام حافظان زمین خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ 17 March 2018

 

حفاظت از زمین از مصادیق اقتصاد مقاومتی است/برخورد با متخلفین تغییر کاربری اراضی

عبدالکاظم شاچری امروز، 26 اسفندماه در حاشیه برگزاری این مانور، هدف از برگزاری این مانور را آمادگی کامل گشت‌های حفاظت از اراضی کشاورزی استان در تعطیلات نوروز ۹۷ به منظور اطلاع رسانی و آمادگی جهت پیشگیری از تصرف اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز برشمرد و ابراز امیدواری کرد با همکاری و هم‌افزایی با یکدیگر بتوان در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و کشاورزی گام‌های موثری برداشت.

وی افزود: با همکاری و تعامل با دادگستری استان، نیروی انتظامی و سایر ادارات و ارگان‌های دارای یگان حفاظت از جمله محیط زیست، منابع طبیعی و راه و شهرسازی می‌توان از ظرفیت اطلاعاتی و نظارتی دیگر یگان‌ها استفاده کرد.
شاچری تصریح کرد: زمین عرصه تولید بوده و امنیت غذایی جامعه در گرو حفظ آن است؛ بنابراین حفاظت از زمین جزئی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

مدیر امور اراضی خوزستان با اشاره به این‌که سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ و گشت‌های حفاظت اراضی کشاورزی آمادگی دارد به صورت مستمر و علی الخصوص در ایام تعطیل پذیرای دریافت اخبار و گزارشات مردمی باشد، بیان کرد: با همکاری و مشارکت مردم، طرح حفاظت از اراضی زراعی و باغ‌ها در تعطیلات نوروز 97 به شکل گسترده‌ای اجرا و با معارضین و متخلفین برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که در ایام تعطیلات نوروزی احتمال هجمه وسیعی از تعرضات غیرقانونی به اراضی کشاورزی و ملی متصور است؛ بنابراین گشت‎های حفاظتی در ایام تعطیلات نوروز 97 در آماده‎باش کامل بوده و اراضی زراعی و باغی استان را رصد می‌کنند.

مدیر امور اراضی خوزستان در نهایت از مردم استان خواست در صورت مشاهده هر گونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغ‌ها با سامانه 131 تماس بگیرند تا با مشارکت آن‌ها از زمین‌های زراعی و باغی استان محافظت لازم به عمل آید و با متخلفین برخورد قانونی شود.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین دغاغله نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن تاکید بر اهمیت حفظ کاربری اراضی کشاورزی خواستار برخورد قاطع با متخلفین و متصرفین اراضی کشاورزی و ملی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان نیز ضمن اعلام این‌که یکی از دلایل ایجاد کانون‌های ریزگرد در استان تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی و ملی است، گفت:با برنامه‌ریزی در حال رفع مشکل ریزگردها هستیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: اراضی کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار