همزمان با سال جدید؛
رییس اداره میراث فرهنگی اهواز از طنین‎انداز شدن جشنواره نوروزگاه در این شهرستان در تعطیلات نوروز 1397 خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 16 March 2018

غلام‌رضا جلیلی‎نیا با بیان این ‎که نوروز یکی از آئین‎های کهن ایرانیان است که باید آن را حفظ کرد، اظهار داشت: خوشبختانه موضوع نوروز در کشور ملی و فراگیر شده است و در این راستا برنامه‌های متنوعی در سطح استان تدارک دیده شده که یکی از برنامه‌ها برگزاری جشنواره نوروزگاه در شهرستان اهواز است.

او گفت: قرار است این رویداد فرهنگی در ایام تعطیلات نوروز به مدت ده روز در جاده ساحلی شرقی اهواز جنب کتابخانه مرکزی برگزار شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی اهواز از برنامه‎های متنوعی چون اجرای موسیقی اقوام، اجرای آئین‎های نوروزگاهی، ایجاد ایستگاه‎های اطلاع‎رسانی گردشگری، ارائه غذاهای محلی و سنتی و نمایشگاه صنایع دستی به عنوان بخش‎های مختلف این جشنواره نام برد و افزود: هدف از این جشنواره آشنایی گردشگران و مهمانان نوروزی با آداب، رسوم و آئین‎های استان و نیز ایجاد نشاط میان مردم در ایام نوروز است.

او ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح نوروزگاه بتوان نقش مؤثری در شناسایی و معرفی میراث معنوی نوروز و آداب و سنن اقوام خوزستان ایفا کنیم.

جلیلی‎نیا یادآور شد: این برنامه توسط اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و نیز اداره میراث فرهنگی شهرستان اهواز و با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری اهواز برپا خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: جشن ، جشنواره ، نوروز97 ، اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار