معاون فرهنگی شهردار اهواز با فارس مطرح کرد
معاون فرهنگی شهردار اهواز گفت: شرایط آب و هوایی، محیطی و فرهنگی مناسب باعث استقبال از خوزستان و اهواز در ایام نوروز می‌شود که در همین جهت شهرداری اهواز برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است.
کد خبر: ۵۸۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹ 16 March 2018

احمد سراج درباره برنامه‌های فرهنگی شهرداری اهواز در ایام نوروز، اظهار کرد: شهر اهواز هرساله در ایام نوروز پذیرای مهمانان از سراسر کشور جهت بازدید از خود اهواز و برنامه‌های راهیان نور هست و شرایط آب و هوایی مناسب و شرایط محیطی باعث استقبال از خوزستان و اهواز می‌شود که در همین جهت شهرداری اهواز برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است.

معاون فرهنگی شهرداری اهواز گفت: دونقطه از شهر یکی در پارک لاله و یکی در محل نمایشگاه بین‌المللی را جهت اسکان متمرکز مهمانان نوروزی در نظر گرفته‌ایم و تدارکات ویژه‌ای در این محل‌ها پیش‌بینی‌شده است و درباره فضای سبز شهری نیز باید بگویم دوستان ما در سازمان پارک‌ها اقدامات خوبی را برای ایام نوروز به‌طورجدی انجام داده و خواهند داد.

وی افزود: ما با توجه به اینکه شهر اهواز هویت شهری معتبری ازجمله دروازه ورود تشیع و بحث دفاع مقدس و همچنین ظرفیت‌های قومیتی، تاریخی و مذهبی خوبی دارد، باید این ظرفیت‌ها به مهمانان معرفی شوند.

سراج بیان کرد: بحث شهر علم و ادب نیز در اهواز قابل توصیف است که این موارد را در کنار موضوعاتی چون شهر پل‌ها و همچنین معرفی بناهای تاریخی اهواز در نظر گرفته‌ایم و تحت این عناوین تعدادی از بیلبوردهای شهری را به این موضوعات در قالب نمایشگاه شهری اختصاص خواهیم داد و درعین‌حال قصد داریم با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی قصد داریم آموزش‌هایی را در موضوعاتی چون نماز، حجاب، امربه‌معروف و نهی از منکر، آموزش‌های شهروندی و مسائل ترافیکی به مهمانان نوروزی ارائه دهیم.

وی افزود: بحث بازسازی بیلبوردهای مربوط به شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم نیز در ورودی و خروجی‌های شهر مدنظر است که انجام خواهد شد و مورد دیگر بحث برگزاری نماز جماعت در بوستان‌ها است که می‌خواهیم حول محور نماز جماعت برنامه‌هایی را برای خانواده‌ها، بانوان و کودکان اجرا کنیم.

معاون فرهنگی شهرداری اهواز گفت: برگزاری مسابقات ورزشی تفریحی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی‌محلی نیز از دیگر برنامه‌های شهرداری است که برای همشهریان و مهمانان نوروزی در مکان‌های عمومی در ایام نوروز اجرا خواهد شد.

سراج اظهار کرد: برای ایام ولادت امیرالمؤمنین (ع) نیز جشن‌هایی را در ۸ نقطه شهر برگزار می‌کنیم که مکان‌های دقیق آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از مکان‌هایی که قصد داریم از ظرفیت‌های فرهنگی آن استفاده کنیم معراج شهدای اهواز است که طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده هر شب در دونقطه شهر سرویس‌های ایاب و ذهاب جهت رفت‌وآمد مهمانان نوروزی به این مکان مهیا می‌شود که در خود محل معراج شهدا نیز برنامه‌های ویژه‌ای ترتیب داده‌شده است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار