رئیس فدراسیون نجات‌غریق:
رئیس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی گفت: در دوره جدید بخش زیادی از اختیارات فدراسیون را به مناطق واگذار خواهیم کرد تا تمرکز کارها در تهران را کاهش دهیم.
کد خبر: ۵۷۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸ 15 March 2018

ایلخان نوری عصر امروز در نشست هم‌اندیشی روسای هیئت‌های نجات‌غریق و غواصی منطقه سه (جنوب غرب کشور) در اهواز اظهار کرد: آموزش ناجیان غریق، آب‌درمانی، غواصی و ... از جمله مأموریت‌های فدراسیون به شمار می‌رود که تلاش می‌کنیم در سال ۹۷ بخش زیادی از اختیارات فدراسیون را به مناطق واگذار کنیم.

وی اظهار کرد: ۳۱ هیئت نجات‌غریق و غواصی در کشور فعال هستند و اغلب روسای این هیئت‌ها در این بخش فعال هستند و در حقیقت از بدنه نجات‌غریق و غواصی هستند.

نوری در ادامه با بیان اینکه خوزستان در بخش نجات‌غریق و غواصی توانمندی‌های زیادی دارد و در راستای همکاری، تعامل و توانمندسازی استان‌های هم‌جوار می‌تواند نقش ارزنده‌ای داشته باشد، گفت: هر تصمیمی که مناطق کشور بگیرند و در فدراسیون تصویب شود؛ لازم‌الاجرا است.

رئیس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به چشم‌انداز پیش‌بینی‌شده، مسیر طولانی در پیش داریم، اظهار کرد: از برنامه‌های جدی این فدراسیون در سال ۹۷ ساماندهی بخش غواصی است. استان‌ها نیز مکلف هستند در این مورد ورود خوبی داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه شغل نجات‌غریق دارای مخاطرات زیادی است و انتظار داریم دولت این شغل را در ردیف مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دهد، افزود: در این رابطه رایزنی‌های خوبی را شروع کرده‌ایم و امیدواریم در سال ۹۷ به نتیجه خوبی برسیم.

ابراهیم نصیری معاون اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نیز در این نشست گفت: این اداره کل با همه هیئت تعامل و همکاری بسیار خوبی دارد که این امر بین هیئت نجات‌غریق و غواصی خوزستان ملموس‌تر است.

وی اظهار کرد: طبق برنامه پیش‌بینی‌شده تا پایان سال ۹۷ هیچ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در خوزستان بر زمین نخواهد ماند.

رئیس هیئت نجات‌غریق و غواصی استان خوزستان نیز در این نشست گفت: نگاه ویژه‌ای به امر آموزش داریم و حسب تأکید فدراسیون در این مسیر قدم‌های خوبی برداشته شده است.

وی خوزستان را دارای اماکن آبی متعدد و ناجیان غریق و غواصان توانمند نام برد و اظهار کرد: منطقه ۳ کشور متشکل از استان‌های خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، کرمانشاه و لرستان است که امیدواریم با تعامل نزدیک برنامه‌های ارزشمندی را عملیاتی کنیم.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار