سردار باقر زاده خبرداد:
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین گفت: ۱۰۸ پیکر شهید از میان ۱۱۸شهید دوران دفاع مقدس که امروز وارد کشور شدند در منطقه باتلاقی براون وارد کشور شدند.
کد خبر: ۵۷۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵ 15 March 2018

 

کاوش ۱۰۸ شهید در منطقه ای باتلاقی/بازگشت ۸۶۲ شهید در۱۴ ماه اخیر

سردار سید محمد باقر زاده پیش از ظهر امروز در حاشیه آئین استقبال از ۱۱۸ شهید تازه تفحص شده در مرز بین المللی شلمچه اظهارکرد: در طول ۱۴ ماه گذشته، ۸۶۲ شهید وارد کشور شدند که در دیوار مرزی دو کشور ایران و عراق کاوش شده بودند.

وی، این ۱۱۸ شهید دوران دفاع مقدس را حاصل تفحص در جزیره شلحه یا بوارین، منطقه کتیبان، زویدات و مربوط به عملیات محرم، کربلا، کربلای۴، رمضان و تک دشمن پشتیبانی والفجر ۸ اعلام کرد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین از تفحص ۱۰۸ پیکر مطهر از ۱۱۸ شهید تازه وارد به میهن به صورت دسته جمعی در منطقه باتلاقی خبر داد و گفت: پیکر این ۱۰۸ شهید دوران دفاع مقدس در منطقه باتلاقی بوارین کاوش شدند.

وی در خصوص استقبال از شهدای امروز توسط قوم بختیاری بیان کرد: آئین استقبال در گذشته توسط قوم عرب انجام گرفته بود که باز هم تکرار می شود و بعد از قوم بختیاری سایر اقوام از بلوچ، لر، ترکمن و... نیز طبق برنامه، آئین استقبال را برگزار خواهند کرد.

سردار باقر زاده، حضور اقوام مختلف در استقبال از شهدای دوران دفاع مقدس را نشان دهنده وحدت ملی و حمایت از ولایت فقیه دانست.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین بر ادامه کاوش با دقت برای یافتن پیکرهای باقیمانده در خاک عراق تاکید کرد و گفت: از قبل اطلاعات تمام نقاط، عملیات ها و محورهای درگیری وجود دارد. گمانه زنی هم برای یافتن پیکرهای مطهر انجام می شود و برخی نقاط بیش از پنج بار کاووش شدند تا به غم خانواده های چشم انتظار پایان داده شود.

وی ابراز امیدواری کرد: شمار شهدای بازگشته به وطن از ۸۰۰ شهید در ۹۶ به یک هزار شهید در سال ۹۷ برسد.

 پیکر مطهر ۱۱۸ شهید دفاع مقدس تازه تفحص شده، پیش از ظهر امروز از طریق مرز شلمچه و با استقبال مردم و کاروان های راهیان نور وارد خاک کشور شد.

این شهدا در جزیره بواریان، منطقه کتیبان و زبیدات عراق تفحص‌شدند و در طی عملیات رمضان، تک پشتیبانی والفجر ۸ و عملیات کربلای۴ به شهادت رسیدند.

این شهدا ابتدا به شهرستان ایذه منتقل خواهند و پس از برگزاری مراسم به معراج شهدای اهواز منتقل می‌شوند.

با توجه به اینکه بخشی از شهدای تازه تفحص شده از مشهد مقدس هستند به آنجا منتقل خواهند شد و بخشی دیگر در معراج شهدا نگهداری و برای تحویل سال آماده خواهند شد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار