فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به فراخوان معاندین برای یک هفته ای برگزار شدن چهارشنبه سوری و به آتش کشیدن اماکن عمومی، تصریح کرد: شاهد کمترین آسیب در چهارشنبه آخر سال جاری کمترین آسیب در هرمزگان بودیم.
کد خبر: ۵۷۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 15 March 2018

به گزارش تابناک : سردار عزیزاله ملکی در نشست خبری پایان سال، ضمن تبریک به مناسبت درپیش بودن نوروز، گفت: پلیس از قبل مناطق پیش بینی شده را شناسایی و با کنترل وضعیت، کمترین مصدوم را شاهد بودیم که در بندرعباس تنها دو نفر و در کل استان هشت نفر مصدوم شدند.

 

وی افزود: آمار حداقلی مصدومین چهارشنبه آخر سال نشان داد که این فراخوان ها در بین مردم طرفدار ندارد و پلیس نیز به جهت واقف بودن بر این امر، این گونه فراخوان ها را جدی نمی گیرد.

 

سردار ملکی در ادامه انتقادات و بیان عملکرد انتظامی را همراهی رسانه ها با پلیس دانست و اظهار داشت: نیروی انتظامی به نقدهای رسانه ا نیاز دارد و این گونه انتقادات و بیان کاستی ها در این حوزه می تواند کمک موثری به فرماندهی برای رفع کاستی ها و ارائه خدمت هرچه بهتر به مردم باشد.

 

وی با اذعان به اینکه اغلب اخبار منتشره طی سال جاری در رسانه های هرمزگان صحت داشته است، گفت: سال ٩٦سال ايده‌آلی برای پلیس هرمزگان محسوب می شود و در زمینه مبارزه بی امان با باندهای قاچاق کالا، مواد مخدر و انسان در دریا و خشکی با محوریت فرماندهی انتظامی استان بسیار موفقیت آمیز بود.

 

رئیس پلیس استان هرمزگان با اشاره به کشف 910 میلیارد تومان کالای قاچاق و 87 تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی و مرزبانی در سال 96 در هرمزگان، تاکید کرد: البته امسال در درگیری های پلیس با قاچاقچیان کالا، آمار منجر به فوت نسبت به گذشته تلفات کمتری داشتیم.

 

وی افزود: با انتصاب دو مدیر قوی و آشنا به کار در حوزه های راه و راهبر پلیس هرمزگان طی چهار سال اخیر با شکستن رکورد کشوری شاهد کاهش تلفات در حوزه تصادفات بودیم.

 

ملکی با بیان اینکه پلیس هرمزگان طی سال جاری موفق شد در ارزیابی های ناجا در 13 رده رتبه عالی را کسب کند، به تشریح وضعیت امنیتی هرمزگان پرداخت و تصریح کرد: امنیت امروز استان ماحصل همکاری و تعامل همه دستگاه ها بوده است.

 

وی با اذعان به اینکه با آمدن استاندار جدید که دیدگاه خوبی به مقوله امنیت دارد شاهد همکاری بسیار خوبی با پلیس جهت اجرای قانون بودیم، خاطرنشان کرد: سنوات گذشته به دلیل حب و بغض ها بسیار اذیت شدیم و نه تنها کمکی به پلیس نشد بلکه مقابل ما سد بودند.

 

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان همچنین به برخورد با تخلفات و جرائم کارکنان نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری 120 نفر انتظار خدمت شدند.

 

وی اولویت اصلی نیروی انتظامی را رضایتمندی حداکثری مردم از پلیس برشمرد و یادآور شد: مردم استان هرمزگان مردمی نجیب و دوست داشتنی و مستحق دریافت بیشترین و مطلوب ترین خدمات می باشند.

 

سردار ملکی از همکاری و تعامل آحاد مردم با پلیس در سال جاری قدردانی و اذعان کرد: اگر تعامل و مشارکت مردم نبود در بسیاری از موارد به نتیجه مطلوب نمی رسیدیم و یا نسبت به برخی آسیب ها غفلت می شد.

 

وی با بیان اینکه امسال تنها یک مورد سرقت بد در استان شاهد بودیم که سرقت مسلحانه طلافروشی در بندرعباس بود که در کمتر از شش ساعت سارقین شناسایی و دستگیر شدند، گفت: در هرمزگان به جز سرقت خرد و سرقت در درون خودرو در سایر مقوله های سرقت با کاهش رو به رو بودیم.

 

رئیس پلیس هرمزگان با اشاره به اینکه سرقت می تواند ریشه داشته و بیکاری یکی از عوامل آن باشد، افزود: در روزهای نخست واریز یارانه ها، سرقت های خرد انجام نمی شود و از این رو می توان گفت که تاثیرگذاری مسایل اجتماعی بر امنیت بسیار مهم است.

 

وی به برنامه ریزی پلیس برای کاهش تلفات جاده ای در ایام نوروز اشاره و تاکید کرد: به طور حتم با رانندگان خاطی در ایام تعطیلات نوروزیبه شدت برخورد می شود.

 

 

 

 

منبع : شبستان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار