فرمانده انتظامی استان خبرداد:
فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: ناجای استان در سال 96 تلاش کرد با بهره گیری از تمامی ظرفیت های انسانی و تجهیزاتی خود در اقصی نقاط استان آرامش خیال و امنیت پایدار و محسوسی را برای عموم مردم به ارمغان بیاورد و در این مسیر نیز تا حد قابل قبولی توفیق داشت.
کد خبر: ۵۷۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 15 March 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سردار نورعلی یاری  در نشست خبری با اصحاب رسانه سردار یاری با اشاره به شعار ایام نوروز پلیس ، شادی بهاری همراه با نظم و امنیت است به برنامه های سال 97 پلیس اظهار کرد :طرح نوروزی پلیس از امروز 24 اسفند آغاز و تا 15 فروردین 97 ادامه دارد و در این ایام تمامی یگان های ناجای استان ایلام در آماده باش کامل می باشند .

وی افزود  : 20 ایستگاه برای نظارت بر تفرجگاه ها و تامین امنیت مراکز تفریحی ، زیارتی بویژه در خروجی های شهرهای استان مستقر می شود.

 

سردار یاری بیان داشت : نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال 96 با چالش های متعددی روبرو بود که در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب ، هوشیاری مردم و آمادگی ارگان های مختلف و بویژه پلیس این بحران ها را با سلامت و موفقیت پشت سر گذاشت.


وی با اشاره به وقوع اغتشاشات دی ماه سال جاری در برخی شهرهای کشورگفت: نیروی انتظامی در این عرصه نیز عزتمندانه و مقتدرانه وارد میدان شد و افتخار پلیس ست که در حالیکه در جریان این ناآرامی ها برخی نیروهای ناجا دچار آسیب شدند، ولی با کمترین هزینه ای برای مردم و حتی یک کشته در میان فریب خوردگان این مسائل نیز مدیریت شد.


وی  افزود: تلاش پلیس  استان در سال 96   با بهره گیری از تمامی ظرفیت های انسانی و تجهیزاتی خود در  استان آرامش خیال و امنیت پایدار و محسوسی را برای عموم مردم   تا حد قابل قبولی توفیق داشت.


وی با تشریح اقدامات و  دستاوردهای نیروی  انتظامی استان در سال 96 اظهار کرد : کاهش 17 درصدی سرقت مسلحانه ، کاهش 51 درصدی سرقت به عنف و زورگیری ، کاهش هشت درصدی سرقت مغازه ، کاهش چهار درصدی سرقت اتومبیل ، کاهش هفت درصدی سرقت موتورسیکلت و چهار درصدی محتویات داخل خودرو از جمله موفقیت های پلیس در سال جاری بوده است.


فرمانده انتظامی ایلام افزود : از ابتدای سال جاری تاکنون سرقت احشام نیز 13 درصد کاهش یافته است ولی در سرقت های خرد با افزایش هفت درصدی روبرو بوده ایم که عمده ترین دلیل آن را در مسائل اقتصادی و بویژه بیکاری باید جستجو کرد.


وی ادامه داد: امسال حدود 80 میلیارد ریال کالای قاچاق از مبادی ورودی استان شکف و ضبط شد، همچنین کشف تعداد زیادی سلاح غیر مجاز در استان نسبت به سال گذشته را داشتیم، مقابله با قاچاق سوخت از طریق مرز استان و افزایش چند درصدی کشف از دیگر اقدامات این حوزه بوده است.


یاری افزود: کشف بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مواد محترقه و آتش زا در سال ۹۶ از دیگر اقدامات موثر این حوزه بوده است.


وی افزود: یکی از وظایف ما به عنوان ضابط دستگاه قضایی است که در این راستا تعداد پرونده های تشکیل شده ۵۹ هزار و ۱۳۸ پرونده قضایی بوده است، اجرای موثر بیش از ۵۹ هزار و ۳۱ حکم قضایی در راستای تحقق قضایی در سال ۹۶ انجام گرفته است.


فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: امسال کاهش چشمگیر شرارت و چاقوکشی را داشتیم، نزدیک به ۳۳ مورد ارتکاب به قتل را در سطح استان رخ داده است که این موضوع بسیار نگران کننده است.


وی افزود: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی ۵ هزار و ۲۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت که آلودگی های صوتی و آسایش و امنیت مردم را بر هم می روند توقیف شد.


وی تصریج کرد: ۳۳ مورد باند عمده تهیه و توزیع مواد مخدر در استان منهدم شد، حدود یک هزار نفر از خرده فروشان و مصرف کنندگان مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد و حدود ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر نیز سال ۹۶ کشف شده است.


سردار یاری تصریح کرد: کشف ۳۹ هزار عدد قرص های روان گردان از دیگر اقدامات این حوزه در سال ۹۶ بود، کشف ۹۰ درصدی جرم در فضای مجازی که بیشترین جرم در حوزه فضای مجازی کلاهبرداری بوده است، در این راستا بیش از ۸۰۰ اقدام مجرمانه در فضای مجازی مربوط به استان های سراسر کشور را داشتیم.

وی به افزایش5 درصدی تلفات در حوادث جاده ای استان اشاره کرد افزود : امسال حدود 100 نفر در جریان تصادفات جاده ای در این استان جان خود را از دست داده اند.


وی گفت: امسال 25 هزار جلد گذرنامه در استان صادر شده است، 2 هزار و 628 محموله از استان ترانزیت شده ، روادید خروج از مرز به میزان 633 مورد صادر ، هفت هزار و 505 خودرو شماره گذاری و 9 هزارو 720 جلد گواهینامه جدید صادر شده است.

وی  به عملکرد حوزه نظارت همگانی پلیس استان در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: 18 هزار و 741 مورد تماس با تلفن 197 استان برقرار شده که 68 درصد از عملکرد پلیس تقدیر کرده اند، ضمن اینکه 40 درصد شکایات از پلیس استان کاهش یافته است./م



 

 

 


م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار