معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی گفت: پیگیریم با تجمیع توانمندی واحدهای مختلف جهاددانشگاهی بتوانیم انجام چند ماموریت و پروژه کلان ملی را بر عهده گرفته و از این طریق بخش از مسائل و مشکلات کشور را مرتفع کنیم.
کد خبر: ۵۷۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 15 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمدرضا پور عابدی ، اظهار کرد: هدف گذاری شده در برنامه ششم توسعه جهاددانشگاهی تمام واحدها بر اساس مزیت های نسبی و اسناد توسعه استانها، یک یا دو زمینه کاری تخصصی برای خود تعریف کرده و در آن حوزه کار کنند. بعنوان نمونه استان کرمانشاه با توجه به معادن قیر طبیعی و اینکه بخش زیاد آن به صورت خام صادر می شود، می تواند روی فرآوری این محصول کار کند.

پورعابدی عنوان کرد: همچنین برای سال آینده مهمترین فعالیتی که در حوزه پژوهش و فناوری دنبال می کنیم این است که توانمندی واحدها را برای ورود به عرصه انجام پروژه های بزرگ و ملی تجمیع کنیم. در حال حاضر در هر واحد توان و پتانسیلی وجود دارد که به تنهایی برای انجام پروژه‌های کلان کافی نیست و یکی از اصلی ترین برنامه هایمان این است که این توانمندیها را تجمیع کرده و به این واسطه چند مسئولیت ملی را در حوزه پژوهش و فناوری برعهده بگیریم.

وی افزود: در حوزه صنعت ریلی در جهاددانشگاهی توانمندی خوبی وجود دارد. در بحث سلول های درمانی و استفاده از آن در درمان بیماریها نیز کارهای خوبی شده و دنبال این هستیم که بیمارستانی برای بحث سلول درمانی تاسیس کنیم. همچنین در حوزه نفت ورود خوبی داشته و به بیش از 10 فناوری در این حوزه رسیده‌ایم و امیدواریم با حضور رییس جمهور از این فناوریها بهره برداری کنیم.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی گفت: قطعا با تجمیع توانمندی واحدهای جهاددانشگاهی سراسر کشور خواهیم توانست کارهای بزرگ‌تری انجام داده و بخشی از مشکلات و مسائل کشور را مرتفع کنیم.

پورعابدی در ادامه به توانمندیهای سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی واحد کرمانشاه یک واحد بسیار توسعه یافته و مطرح در سطح کشور است و با توجه به اینکه بیکاری بزرگترین مشکل این استان است، با راه اندازی پارک علم و فناوری و مراکز رشد توانسته در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان قدم های خوبی بردارد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار