مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان :
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به تثبیت شنزارها گفت: از سنوات گذشته تاکنون حدود 128 هزار هکتار از شنزارهای استان را مالچ پاشی و درخت کاری کرده‌ایم. امسال نیز در این زمینه تا کنون توانسته‌ایم 10هزار هکتار از این اراضی را مالچ پاشی و درخت کاری کنیم و تا نیمه اردیبهشت ماه سال آینده این عرصه 10هزار هکتاری را به 12 تا 15هزار هکتار می‌رسانیم.
کد خبر: ۵۷۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱ 14 March 2018

احمد مطیعی امروز 23اسفند ماه در مراسم کاشت نهال در 180هکتار از عرصه‌های فوق بحرانی اهواز توسط بانک مهر اقتصاد اظهار کرد: گرفتاری که اکنون در بحث ریزگردها برای خوزستان به وجود آمده، گرفتاری اندکی است که برای همه کشور به وجود آمده است. همانطور که در زمان جنگ همه کشور بسیج شدند و با دشمن خارجی جنگیدند، اکنون نیز باید با دشمن خود ساخته بجنگیم.

وی افزود: بحث ریزگردها مساله‌ای که خودمان آن را به وجود آورده‌ایم و حاصل عملکرد ما است. امیدوارم همه موفق شویم تا طبیعتی را که با خودمان دشمن کرده‌ایم، با مهر و رفتاری که به آن نشان می‌دهیم مجددا با خودمان آشتی دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با بیان این‌که طبیعت اگر نامهربانی ببیند، با ما نامهربانی می‌کند، تصریح کرد: با توجه به وسعت 350هزار هکتاری عرصه‌های ریزگرد در استان خوزستان، باید کارهای بزرگی انجام داد تا شاهد حل مشکلات استان باشیم.

مطیعی بیان کرد: در خوزستان حدود 350 هزار هکتار عرصه بیابانی که عامل ریزگرد هستند، وجود دارد. همچنین به همین میزان نیز شنزار در استان خوزستان وجود دارد که سال‌های گذشته اولویت اول در بحث بیابان زدایی، تثبیت شنزارها بوده است.

وی ادامه داد: از سنوات گذشته تا کنون حدود 128 هزار هکتار از شنزارهای استان را مالچ پاشی و درخت کاری کرده‌ایم. امسال نیز در این زمینه تاکنون توانسته‌ایم10هزار هکتار از این اراضی را مالچ پاشی و درختکاری کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: امیدواریم تا نیمه اردیبهشت ماه سال آینده این عرصه 10هزار هکتاری را به 12 تا 15هزار هکتار نیز برسانیم. این اقدام انجام شده در 50 سال اخیر در کل کشور بی سابقه بوده است.

مطیعی با بیان این‌که 7 کانون ریزگرد در استان خوزستان وجود دارد، اظهار کرد: با حمایت‌هایی که دولت انجام داد امسال توانستیم در عرصه‌های ریزگرد استان خوزستان دو برابر متوسط کل کشور در سال، مالچ پاشی و درخت کاری کنیم.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا حاجتی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان نیز در این جلسه با بیان این‌که خوزستان نبض ایران است و اگر نتپد قطعا ایران دچار رعشه و ضعف می‌شود، گفت: ماهیت سپاه این است که در زمان اضطرار، هرباری که بر زمین مانده است را جابجا کند.

وی با بیان این‌که صدای مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی باید بر دل و جان مومنانی که در راس مسئولیت‌ها هستند، بنشیند، افزود: به نیابت از فرمانده سپاه خوزستان و قرارگاه امنیتی به آقای ایمانی – مدیرعامل بانک مهر اقتصاد- بابت این کار تبریک می‌گویم و این کار الگوی خوبی برای بانک‌ها است که وقتی آخر سال خانه‌تکانی پولی می‌کنند و می‌بینند پولی اضافه آورده‌اند دین خود را به خوزستان ادا کنند.

حاجتی تصریح کرد: امروز که در این زمین تفتیده با خاک بسیار غنی با خشکسالی مواجه هستیم، سپاسگذار دوستان از بابت این 180 هکتار هستیم و خمس و زکات بانک مهر اقتصاد را داده‌اید و از این نظر ممنون شما هستیم.

وی ادامه داد: کاش بانک‌های دیگر هم این اقدام را انجام دهند و هر کس خمس و زکات خود را بدهد. جنگ ما با دشمن، جنگ روانی، جنگ اقتصاد و جنگ اشتغال است. جنگ نظامی رخ نخواهد داد و در این زمینه باید به کمک مردم برسیم و تلاش کنیم تا مشکلات مردم برطرف شود. ما در نیروی سپاه همه سرباز هستیم و هر زمان که احساس کنیم مردم نیاز به کمک دارند، تمام و کمال در خدمت مردم خواهیم بود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار