رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان عنوان کرد:
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به تاکید وزیر صنعت بر اجرای همه مصوبات در نظرگرفته شده برای گروه ملی فولاد ایران، گفت: وزیر صنعت اعلام کرده است که حتی اگر گروه ملی فولاد ایران نیاز به مصوبات هیات دولت داشته باشد، این کار را انجام خواهم داد تا مشکلات این کارخانه حل شود.
کد خبر: ۵۷۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰ 13 March 2018

نورالله حسن زاده اظهار کرد: در ارتباط با بحث گروه ملی اوایل اسفندماه یک جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ملی در وزارت صنعت با حضور تمام دستگاه‌های ملی این کارگروه برگزار و مصوبات ملی بسیار خوبی برای این شرکت در نظر گرفته شد.

وی افزود: گروه ملی فولاد ایران یکی از واحدهای بزرگ در استان است و صدمه دیدن این واحد به کل استان ضربه وارد می‌کند و در این زمینه نهایت تلاش خود را برای حل مشکلات انجام خواهیم داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: بخشی از مصوبات در نظر گرفته شده برای گروه ملی فولاد ایران اجرا نشده بود که در این زمینه در نامه‌ای به وزیر صنعت مصوباتی که اجرایی نشده بودند را عنوان کردیم. در این زمینه وی نیز دستور تشکیل یک جلسه فوق العاده ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور را صادر کرد.

حسن زاده ادامه داد: در جلسه فوق العاده ستاد تسهیل کشور که اخیرا در دفتر وزیر صنعت برگزار شد، تمام وزارتخانه‌های ذی ربط حضور داشتند تا مسایل و مشکلات این شرکت را بررسی کنند. هر کدام از دستگاه‌ها دلایل اجرایی نشدن مصوبات جلسه پیشین این ستاد را عنوان کردند و سپس وزیر صنعت این موضوع را به شدت پیگیری کرد و دستور داد کلیه مصوباتی که در ارتباط با گروه ملی فولاد ایران صادر شده است، اجرایی شود.

وی گفت: بر اساس دستور وزیر صنعت همه مصوبات در بخش بانکی و استمهال بدهی‌ها باید اجرایی شود. بخشی از مشکلات این کارخانه آن است که کارخانه به نام مالک و خریدار جدید منتقل نشده است و این مساله باعث می‌شود که مالک نه تنها نمی‌تواند برای کارخانه هزینه کند بلکه نمی‌تواند هیچ کاری برای کارخانه انجام دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: وزیر صنعت اعلام کرده است که حتی اگر گروه ملی فولاد ایران نیاز به مصوبات هیات دولت داشته باشد، این کار را انجام خواهم داد تا مشکلات این کارخانه حل شود.

حسن زاده ادامه داد: بر اساس آخرین پیگیری‌های انجام گرفته قرار شده تا همه مصوبات در نظر گرفته شده برای گروه ملی فولاد ایران اجرایی شوند. این مصوبات ابلاغ شده و قرار است در جلسه‌ای با هیات مدیره گروه ملی در خصوص مصوباتی که تاکنون اجرایی نشده است بحث کنیم تا کارخانه از این وضعیت خارج شود.

وی گفت: برای آنکه شاهد خروج کارخانه از وضعیت فعلی باشیم، هیچ راهی جز اینکه کارخانه با ظرفیت کامل کار کند، وجود ندارد زیرا محصولات این کارخانه در بازار مشتری دارد و در صورت تولید می‌تواند مشکلات پرسنل خود را حل کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطر نشان کرد: قرار است در جلسه‌ای با مالک گروه ملی فولاد ایران مشکلات از سوی ایشان مطرح شود تا آن‌ مسایل و مشکلات را از سوی وزیر پیگیری کنیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار