رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از آماده‌باش کامل این سازمان برای شب چهارشنبه آخر سال خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ 13 March 2018

آتش‌پاد علی تراب‌پور در خصوص تمهیدات آتش‌نشانی برای شب چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: در شب چهارشنبه آخر سال سازمان آتش‌نشانی همگام با سایر دستگاه‌های امدادی و انتظامی برای مواجهه با حوادث احتمالی به طور کامل آماده شده است.

وی افزود: هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه‌سوری می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی در پی داشته باشد که با نظارت والدین و افراد خانواده و آموزش مناسب می‌توان از حوادث و خطرات چهارشنبه‌سوری پیشگیری کرد.

تراب‌پور بیان کرد: یکی از عوامل ضروری برای پیشگیری از حوادث و اتفاقات، ارتقای سطح آگاهی مردم و خصوصا گروه‌های در معرض خطر است. آموزش به والدین در مورد خطرات احتمالی ناشی از سر و کار داشتن با مواد منفجره و محترقه و حوادث احتمالی ناشی از آتش‌بازی و همچنین آموزش آنها در زمینه اصول ایمنی و پیشگیری از این حوادث، نقش مهمی در جلوگیری از بروز چنین حوادثی دارد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: هر چه میزان آگاهی افراد درمورد خطرات اثر مواد منفجره، ترقه، محترقه و آتش‌بازی بیشتر شود بهتر می‌توان از احتمال وقوع این حوادث پیشگیری کرد.

وی در ادامه در خصوص تمهیدات آتش‌نشانی در چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: کلیه نیروهای دستگاه‌های عملیاتی سازمان آتش‌نشانی از 21 تا 23 اسفند ماه سال جاری به حالت آماده‌باش هستند.

تراب‌پور با تشریح تمهیدات آتش‌نشانی در شب چهارشنبه آخر سال توضیح داد: استقرار شش دستگاه خودروی اطفای حریق سبک در میادین اصلی و تقاطع‌های از پیش مشخص شده، استقرار پنج تیم واکنش سریع اطفای حریق در نقاط پرخطر از جمله کوی ملت، کیانپارس، زیتون کارمندی و کوی فاطمیه، استقرار شش تیم دونفره موتورسوار مجهز به سیستم اطفای حریق قابل حمل AFT در هسته مرکزی شهر و نقاط دارای گره‌های ترافیکی از جمله سلمان فارسی، چهارراه امام (ره)، کیانپارس و زیتون کارمندی از جمله تمهیدات آتش‌نشانی در چهارشنبه‌سوری هستند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز افزود: تجهیز کلیه خودروهای مدیران مناطق به کپسول‌های اطفای حریق دستی و استفاده از آنها در گشت‌های شهری و کنترل وضعیت مناطق، تجهیز کلیه خودروهای پرسنل سایت اداری و استفاده از آنها در گشت‌های درون مناطق سکونت آنها، هماهنگی و تعامل با دستگاه‌های ایمنی و انتظامی و امدادی و هماهنگی و همکاری با صدا و سیمای مرکز خوزستان جهت تهیه برنامه‌های مستند مرتبط با حوادث چهارشنبه‌سوری از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا است.

وی گفت: همچنین جهت تهیه و نصب بنرهای مصور در نقاط پرتردد و پرازدحام شهر از جمله سلمان فارسی و خیابان امام(ره)، تهیه و توزیع بروشور توصیه‌ها و هشدارهای ایمنی در مدارس و آموزشگاه‌ها، هماهنگی با روابط عمومی شهرداری اهواز در ارسال انبوه پیامک‌هایی با مضمون چهارشنبه‌سوری ایمن و ارسال انبوه پیامک توصیه‌های ایمنی از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اقدام شده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار