فرماندار خرمشهر:
فرماندار خرمشهر گفت: با توجه به پیش رو بودن تعطیلات نوروزی، دستگاه‌های درگیر امر آب‌ها همچون امور آب و برق مقررات خود را در امر گردشگری آبی تسهیل کنند.
کد خبر: ۵۷۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 13 March 2018

ولی اله حیاتی ظهردیروز در نخستین جلسه کمیته راهبردی گردشگری اروند و کارون در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار کرد: امر گردشگری آبی با هدف تلفیق با معیشت مردم دنبال می‌شود و هدف این است که از طریق گردشگری رونقی در سطح زندگی مردم منطقه ایجاد شود و بر همین اساس همه باید در این راستا تسهیلگر باشند و قوانین سختگیرانه اعمال نکنند.

وی با بیان اینکه نوروز سال قبل، ۲۳۰ گردشگری از ظرفیت گردشگری آبی خرمشهر استفاده کردند بر لزوم فراهم‌سازی شرایط برای افزایش این تعداد تأکید کرد و گفت: شهرداری خرمشهر تا ۱۵ اسفند باید مصوبات جلسه پیشین در خصوص گردشگری آبی نوروز که شامل تهیه بخشی از جلیقه‌های نجات، هماهنگی با نیروی انتظامی و بسترسازی‌های دیگر بود را انجام می‌داد که طبق گزارش رسیده از برنامه زمان‌بندی‌شده عقب‌مانده و باید تا چهارشنبه این هفته نسبت به اجرای مصوبات اقدام کند.

فرماندار خرمشهر همچنین بر ساماندهی صیادان برای جلوگیری از حرکت شناورهای گردشگری در تعطیلات آغاز سال نو تأکید کرد و متذکر شد: برخورد با صیادان نباید به نحوی انجام شود که مانع ارتزاق آن‌ها شود بلکه باید به‌نوعی عمل کرد که با تعیین کریدورهای مشخص و با نظارت نیروهای انتظامی و مرزبانی در کارون و اروند مزاحمتی برای گردشگری آبی ایجاد نشود.

وی همچنین خواستار فراهم‌سازی زمینه استفاده کاروان‌های راهیان نور از ظرفیت گردشگری دریایی شد و افزود: با فراهم شدن شرایط حضور راهیان نور بر آب‌ها، می‌توان بخش‌های مربوط به جنگ در آب‌ها نیز توسط روایان روایتگری شود.

حیاتی در ادامه به اعلام آمادگی بندر خرمشهر برای اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش گردشگری دریایی اشاره و بیان کرد: این اعطای تسهیلات باید به‌صورت عمومی اطلاع‌رسانی شود و مدیرکل بندر خرمشهر به‌عنوان متولی گردشگری دریایی نیز در نزدیک‌ترین جلسه کارگروه اشتغال حاضر شده و موارد مصرف این تسهیلات را رصد کند.

وی از جذب ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در استان خوزستان خبر داد و بیان کرد: در سال ۹۶ استان خوزستان ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری و صنعتی جذب شده که خرمشهر در رتبه مطلوبی قرار دارد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار