رئیس اداره شیلات خرمشهر:
رئیس اداره شیلات خرمشهر گفت: در سال های گذشته ۱۵۰ شناور صیادی در بندر این شهرستان فعالیت می کردند که در این زمان تنها ۵۰ تا ۶۰ شناور از آنها باقی مانده است.
کد خبر: ۵۷۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸ 12 March 2018

 

مهاجرت شناورهای صیادی از بندر خرمشهر /جانمایی نامناسب اسکله

احمد علی پناه پیش از ظهر امروز دوشنبه در نخستین جلسه کمیته راهبردی گردشکری کارون و اروند عنوان کرد: در گذشته ۱۵۰ شناور صیادی در آب های خرمشهر به صید ماهی مشغول بودند اما به دلیل مشکلات موجود، تعداد بسیاری از آنها به آبادان رفتند؛ در این زمان تنها ۵۰ تا ۶۰ شناور از آنها باقی مانده است. یکی از مهم ترین دلایل چنین مهاجرتی، جانمایی نامناسب اسکله شیلات خرمشهر است.

وی گفت: اسکله صیادی فعلی در زمان بازسازی خرمشهر احداث شده و به دلیل اینکه در آن زمان دسترسی به آبها دشوار بود، جانمایی در محل نامناسب انجام گرفت. اکنون که برنامه احداث اسکله های جدید در خرمشهر وجود دارد، می توان این اسکله را به محلی دیگر منتقل کرد.

رئیس اداره شیلات خرمشهر افزود: محل کنونی اسکله صیادی و شیلات خرمشهر فاصله زیادی تا شهر دارد؛ در صورت جانمایی محل دیگری به این منظور در نزدیکی شهر، بعد مسافت کم می شود و دسترسی مردم به اسکله نیز آسان تر خواهد شد.

علی پناه با تاکید بر اینکه صید ماهی یکی از راه های ارتزاق ساکنین بومی و عاملی مهم در جذب گردشگری است، تصریح کرد: صید ماهی صبور در بستر کارون ممنوع شده است. این ماهی در اثر تور ریزی و صید بی رویه در خطر جدی انقراض قرار گرفته است. مجوز صید این ماهی در رودخانه کارون، تنها از سوی اداره محیط زیست شهرستان صادر می شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار