استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: تثبیت ریز گرد و جنگل‌کاری با اعتبارات و امکانات دولتی به‌تنهایی امکان‌پذیر نیست مشارکت دادن مردم در حفظ و صیانت از طرح‌های نهال‌کاری حائز اهمیت است.
کد خبر: ۵۷۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹ 12 March 2018

غلامرضا شریعتی ظهر امروز در مراسم اهدای اسناد طرح‌های مشارکت مردمی منابع طبیعی استان در شوش با اشاره به موفقیت طرح مشارکت مردم در احیا و صیانت از طرح‌های تثبیت شن‌های روان و جنگل‌کاری اظهار کرد: تاکنون 2 هزار هکتار تثبیت شن‌های روان و 5 هزار و 900 هکتار جنگل‌کاری به‌صورت مشارکت مردمی انجام‌شده که به‌صورت موفق توسط مردم حفظ و صیانت شده است.

به گزارش "تابناک" وی اختصاص اعتبار و امکانات از سوی دولت در طرح‌های مهار ریزگردها بدون مشارکت مردمی را هدر دادن بیت‌المال دانست و عنوان کرد: تا زمانی که در بحث صیانت و نگهداری از طرح نهال‌کاری و احیا اراضی اقدام مؤثر و مشارکت مردمی انجام نگیرد برای به دست آوردن محیط‌زیست سالم اقدام مثمر ثمری صورت نخواهند گرفت.

استاندار خوزستان از تحویل 59 فقره سند برای احیا اراضی منابع طبیعی و کنترل شن‌های روان خبر داد و افزود: در غالب مشارکت‌های مردمی که اغلب در شهرستان شوش صورت گرفته است علاوه بر تثبیت کانون‌های ریز گرد، احیا کشاورزی منطقه و زمینه اشتغال 175 نفر نیز فراهم‌شده است.

شریعتی در رابطه با تثبیت شن‌های روان به‌منظور کنترل ریز گردها بیان کرد: برای امسال 12 هزار و 500 هکتار به‌منظور تثبیت شن‌های روان و 21 هزار هکتار نهال‌کاری در نظر گرفته‌شده که تا الآن 10 هزار هکتار تثبیت شن‌های روان و 7 هزار هکتار نهال‌کاری به انجام رسیده است.

وی افزود: از 5 هزار هکتار نهال‌کاری سال گذشته و طرح‌های امسال به‌خوبی صیانت خواهد شد تا به بهره‌برداری مطلوب دست بیابیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار