مديرعامل شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب:
مديرعامل شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب گفت: در چارچوب قرارداد فروش گازهای همراه نفت به بخش خصوصی، تحويل روزانه سه ميليون فوت مكعب گاز همراه نفت مجتمع پارسی كلاستر به شركت سرمايه‌گذار آغاز شد که این امر در راستای حفاظت از محيط زيست و كاهش آلاينده‌ها است.
کد خبر: ۵۷۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 12 March 2018

بیژن عالی‌پور  اظهار کرد: اين شركت در راستای سياست‌های شركت ملی نفت ايران برای حفاظت از محيط زيست، كاهش آلاينده‌ها و بهينه‌سازی توليد و مصرف انرژی، سال گذشته دو قرارداد فروش گازهای مشعل با سرمايه‌گذاران داخلی امضا كرد .

وی افزود: در قالب اين قراردادها، مقرر شد بخشی از گازهای همراه نفت واحدهای بهره‌برداری مارون 3، مارون 6، منصوری، كرنج و پارسی به منظور فرآوری و استفاده در توليد برق در اختيار 22 شركت ايرانی گذاشته شود .

مديرعامل شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب تصریح کرد: با فراهم شدن مقدمات و احداث تأسيسات موردنياز در مجتمع پارسی - كلاستر، برنامه پيش راه‌اندازی تاسيسات فرآوری گاز مشعل در جوار اين مجتمع به اتمام رسيده و با تحويل روزانه 3 ميليون فوت مكعب گاز مشعل به تاسيسات شركت سرمايه‌گذار در چارچوب قرارداد، اين پروژه به مرحله پيش راه‌اندازی رسيد .

عالی‌پور با اشاره به دستاوردهای این طرح عنوان کرد: حفظ منابع ملی و محيط زيست، جمع‌آوری و پيشگيری از هدرسوزی گازهای همراه نفت، بهينه‌سازی توليد و مصرف انرژی، بهره‌گيری از توان مالی و ظرفيت بخش غيردولتی در سرمايه‌گذاری‌های كلان، اشتغالزايی و كسب درآمد از جمله دستاوردهای اين طرح است.

وی بیان کرد: طرح فروش گازهای ارسالی به مشعل، به بخش خصوصی با تضمين خريد محصول فرآوری شده يا برق توليدی از نيروگاه‌های كوچك گازی، ابتكاری است كه در ميان مدت از سوزاندن گازهای همراه با نفت جلوگيری می‌کند.

عالی‌پور خاطرنشان کرد: این کار علاوه بر آثار مثبت زيست محيطی، صرفه‌جويی قابل توجهی در زمينه صيانت از منابع ارزشمند انرژی دارد. مسئوليت اجرای اين طرح به عهده معاونت مديريت توليد بهينه‌سازی مصرف انرژی مناطق نفتخيز جنوب است .

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار