فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 117 تن و 780 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۷۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۲ 12 March 2018

سردار رضا بنی اسدی فر روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: در سال جاری 67 باند قاچاق مواد مخدر برخورد شده که 123 درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: در سال جاری همچنین 17 مورد حذف اشرار را نیز داشته ایم .
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برخورد با کالای قاچاق نیز عنوان کرد: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در سال جاری 776 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد افزایش کشف را داشته ایم.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: اجرای بیش از 2هزار طرح عمرانی در سطح استان و سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری در این استان ، خود مهر تائیدی بر شاخص های مطلوب امنیتی و تلاش مدیران استانی و بیانگر تاثیر نظم و امنیت بر توسعه استان است.
وی ادامه داد: کسب رتبه اول هفته نیروی انتظامی و نیز کسب چهار رتبه ورزِشی کشور توسط کارکنان پلیس کرمان از افتخارات فرماندهی انتظامی این استان به شمار می رود.
وی به اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی اشاره و بیان کرد: اجرای رزمایش و طرح های ارتقای امنیت در سراسر استان و اجرای طرح های پاکسازی نقاط آلوده شهر، عملیات پاکسازی جنوب شرق استان و سایر طرح های ارتقای امنیت اجتماعی در سال جاری انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه پلیس در سال 96 با تمام توان در مسیر خدمت به مردم بوده است، عنوان کرد: در سال جاری تشکیل و رسیدگی به 185 هزار فقره پرونده در حوزه کلانتری و پاسگاه ها انجام شده است که از این تعداد 58 درصد با اقدامات مشاوره ای پلیس و با رشد 39 درصدی حضور مشاور در کلانتری ها و پاسگاه ها از ورود این پرونده ها به دستگاه قضائی جلوگیری شده است.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع 905 هزار تماس انجام شده با فوریت های پلیسی 110، تعداد 430 هزار تماس عملیاتی شده است.
وی عنوان کرد: هیات رئیسه پلیس استان کرمان نیز در 35 جلسه در دفتر نظارت همگانی 197 با مردم دیدار کرده و به مشکلات یکهزار و 436 نفر از مراجعان رسیدگی شده است.
سردار بنی اسدی فر گفت: پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان در سال جاری 127 هزار جلد گذرنامه صادر کرده که افزایش 23 درصدی نسبت به سال گذشته را در این زمینه شامل شده است.
وی به اقدامات علمی و پژوهشی پلیس استان اشاره و بیان کرد: برگزاری 61 مورد اتاق های فکر فعال در استان، 16 مورد شناسایی و جذب نخبگان و حمایت از 10 طرح تحقیقاتی صنعتی در این حوزه انجام شده است.
وی با بیان اینکه عمده مشکلات ما در حوزه فرهنگی واجتماعی است، گفت: برگزاری چهار هزار و 435 جلسه آموزشی در مدارس، مساجد، ادارات و اصناف با موضوع پیشگیری از وقوع جرم در این راستا انجام گرفته است.
وی به انجام چهار هزار و 470 مورد مشاوره و مددکاری نیزاشاره و بیان کرد: 12 مورد طرح مطالعاتی و نشست های علمی در حوزه جرائم استان نیز در سال جاری صورت گرفته است .
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: چاپ و توزیع 200 هزار بروشور و 20 هزار کتابچه آموزشی و اجرای طرح اجتماعی 'یار مهربان' به عنوان ایده پلیس استان در کشور با همکاری آموزش و پرورش نیز در پلیس استان کرمان انجام شده است.
وی به اجرای طرح معتمد محله برای ارتقای امنیت محلات و دعوت پلیس استان از خیران برای وقف در حوزه امنیت نیز اشاره کرد و افزود: سند نظم و امنیت استان کرمان نیز با تدبیر استاندار کرمان تنظیم و ابلاغ می شود.
وی با تاکید بر اینکه وضعیت تصادفات در استان کرمان خوب نیست، تاکید کرد: تعداد کشته های حوادث رانندگی در جاده های استان کرمان نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه تعداد کشته ها در حوادث رانندگی درون شهری یک درصد کاهش داشته است، گفت: درحوزه برون جاده ای 836 نفر کشته و چهار هزار و 718 مجروح شده اند و در حوزه جاده ای استان کرمان نیز 224 کشته و 11 هزار و 30 نفر مجروح شده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: تحرکات خودروهای قاچاقچیان انسان از معضلات استان کرمان است و با اقدامات انجام شده دستگیری و طرد این افراد 16 درصد افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه رتبه چهارم کشور در تعداد کشته های تصادفات را دارد، گفت: 70 درصد عوامل بروز تصادفات مربوط به عامل انسانی است.
وی اظهار کرد: 40 درصد از سرقت های مهم استان مربوط به سرقت منزل، 25 درصد مربوط به سرقت موتور سیکلت، 16 درصد مربوط به سرقت خودرو و 7 درصد مربوط به سرقت مغازه بوده است.
سردار بنی اسدی فر گفت: 18 درصد از سرقت های عمومی استان مربوط به اماکن، 15 درصد مربوط به سرقت خودرو، 15 درصد مربوط به قطعات خودرو و 15 درصد مربوط به سرقت احشام بوده است.
وی خاطرنشان کرد: سرقت مسلحانه در استان کرمان 24 درصد کاهش وقوع داشته و 35 درصد سرقت های استان جزو سرقت های مهم بوده است که 71 درصد سرقت های مهم توسط پلیس کشف شده است.
وی تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که بیکاری و تورم و سایر مسائل اجتماعی بر این موضوع تاثیرگذار است.
فرمانده انتظامی استان کرمان به اقدامات نوروزی پلیس نیز اشاره کرد و ادامه داد: پلیس در نوروز 97 طرح ویژه نوروزی با شعار آرامش بهاری با نظم و امنیت را آغاز و تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داد.
وی به طراحی 15 بنر، استقرار 90 چادر نوروزی ، صدور برگ جریمه فرهنگی، چاپ بیش از 4 هزار متر بنر برای نصب در 300 نقطه و 220 هزار بروشور با موضوعات و مطالب آموزشی و پیشگیری از حوادث و آمادگی 1200 تیم خودرویی و موتوری پلیس برای انضباط اجتماعی و ترافیکی در ایام نوروز نیز اشاره کرد.
وی به موضوع چهارشنبه آخر سال نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از خانواده های ایرانی با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال نه تنها احساس شادی نمی کنند بلکه برخی ها احساسی مملو از ناامنی دارند زیرا استفاده از مواد محترقه و خطرناک موجب نگرانی خانواده ها می شود.
وی تصریح کرد: سودجویان حتی به قیمت به خطر افتادن امنیت و سلامت مردم به دنبال آن هستند که سود مناسب را کسب کنند و مبتلایان به اختلالات شخصیت و دارای ناهنجاری های روانی و نوجوانان پرشور و هیجانی هستند که چگونگی مدیریت عواطف و هیجانات شدید و پرتلاطم را فرا نگرفته اند به دنبال این کار رفته و چهارشنبه آخر سال را موجب نگرانی مردم می کنند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار