معاون اجتماعی وزیر بهداشت:
معاون وزیر بهداشت با تأکید بر موضوع اصلاح سبک زندگی به‌منظور ایجاد تحول در سلامت اجتماعی گفت: اصلاح سبک زندگی از سو در مسائل فرهنگی و از سویی دیگر در سلامت اجتماعی مردم تأثیر می‌گذارد.
کد خبر: ۵۷۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 11 March 2018

سید محمدهادی ایازی صبح امروز در همایش مجمع سلامت و امنیت غذایی استان اظهار کرد: منظور از سلامت تنها سلامت جسمانی نیست بلکه سلامت از 4جزء جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی تشکیل‌شده است.

وی با بیان اینکه سلامت جسم می‌تواند بر روی سلامت روان تأثیر بگذارد، بیان کرد: بیکاری، استرس، مشکلات زیست‌محیطی، آسیب‌های اجتماعی و... می‌تواند سلامت روان را تحت تأثیر قرار دهد.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با ابراز تأسف از توسعه آسیب‌های اجتماعی گفت: اهمیت آسیب‌های اجتماعی به‌اندازه‌ای است که مقام معظم رهبری در جلسه‌ای از مدیران دستگاه‌های مختلف مطالبه جدی در رفع مشکلات این حوزه و رفع مسائل و مشکلات مربوط به آن را داشت.

ایازی ، اعتیاد، طلاق و مشکلات فرهنگی را از جمله آسیب‌هایی اجتماعی عنوان کرد و افزود: نقش و کارکرد دستگاه‌های اجرایی در کاهش این آسیب‌ها حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر موضوع اصلاح سبک زندگی به‌منظور ایجاد تحول در سلامت اجتماعی بیان کرد: اصلاح سبک زندگی از یک طرف در مسائل فرهنگی و از طرف دیگر سلامت مردم تأثیر می‌گذارد.

ایازی با اشاره به برخی مسائل اجتماعی که تأثیر مستقیمی در سلامت افراد می‌گذارد، عنوان کرد: بیکاری یکی از مسائلی است که چنانچه مورد توجه حاکمیت قرار نگیرد سلامت روانی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه 333هزار نفر به دلیل حوادث مصدوم می‌شوند، گفت: حدود5هزار تخت بیمارستانی به مصدومان حوادث اختصاص داده می‌شود که این حوادث ناشی از عدم‌تغییر در سبک زندگی است.

ایازی با اشاره به مسئله انتقال آب که در یک استانی حال مردم را خوب می‌کند و در استانی دیگر تبعات اجتماعی را به دنبال دارد، بیان کرد: نظام سلامت باید به سمت فراهم کردن شرایط سلامت روانی برای مردم حرکت کند.

وی با بیان اینکه 25درصد حوزه سلامت به عهده وزارت بهداشت است، عنوان کرد: نهادها، دستگاه‌های اجرایی، ادارات و مؤسسات باید وظایف خود را در حوزه سلامت انجام دهند و فکر نکنند بار این حوزه تنها بر عهده حوزه بهداشت است.

ایازی با اشاره به رشد پدیده سالمندی در کشور بیان کرد: تعداد 8/2 جمعیت کشور سالمند هستند که پیش‌بینی می‌شود این آمار در سال‌های آتی 2برابر شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار