وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نتایج سفر خود به خوزستان با اشاره به تنظیم تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری خوزستان آن را یک نقشه راه سه‌ساله‌ در حوزه همکاری‌های فرهنگی، هنری و ادبی عنوان کرد و گفت: این تفاهم‌نامه در حیطه‌هایی چون توسعه زیرساخت‌ها، پروژه‌های فرهنگی و حمایت از فعالان عرصه فرهنگ تنظیم شد.
کد خبر: ۵۷۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 11 March 2018

نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شنبه ۱۹ اسفندماه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، برگزار شد. در آغاز این نشست تعدادی از فعالان رسانه‌ای استان به طرح‌ پرسش‌ها و دغدغه‌های خود در زمینه ارتقای سطح رسانه‌ها، مظلومیت حوزه فرهنگ، بیمه خبرنگاران، یارانه رسانه‌ها، تجهیز خبرنگاران در حوزه مقابله با جنگ نرم، وضعیت پایگاه‌های خبری، سایت جامع رسانه‌ای کشور و ... پرداختند.

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور سه روزه‌ خود در استان خوزستان، گفت: خوزستان با سابقه تاریخی فرهنگی و بسیاری از ویژگی‌هایی که مطرح است، صرفاً طلای سیاه ندارد که نفت باشد، بلکه طلای سبز هم دارد که کشت و زراعت این منطقه است. همچنین منابع انسانی و مفاخر ادبی، فرهنگی و دینی که در گذشته ایام بودند، تا الان نیز در این استان هستند.

صالحی اظهار کرد: در این فرصت دیدارهایی میسر شد که اصل و نتایج آن‌ها قابل توجه بود. یکی از این برنامه‌ها، جلسه شورای فرهنگی عمومی استان بود که با طرح یک پرسش از ناحیه بنده و مورد اهمیت قرار گرفتن آن از سوی اعضای شورا آغاز شد که ما در فضای اجتماعی مان شاهد یک هشدارهای قابل توجهی هستیم که این هشدارها خیلی وقت است به ما داده شده است اما کمتر آنها را جدی گرفتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همچنین دیداری با اصحاب فرهنگ و هنر در سه شهر آبادان، خرمشهر و شوشتر داشتیم. این گفت‌وگوها در سه منطقه شهرستانی هم به شناخت بنده کمک می‌کند و هم امروز در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر که امروز انجام شد، تصویر من را از بحث‌ها و وضعیت‌های فرهنگ و هنر و حوزه‌های دینی خوزستان کامل‌تر کرد و طبعاً این موضوع برای کارهای بعدی به کمک می‌‌آید.

وی گفت: آنچه به نظر می‌آید به عنوان نتایج این سفر می‌توانم برشمارم، چند نکته است؛ نکته اول تنظیم تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استانداری خوزستان است. در سفرهای برنامه‌ای که به استان‌ها دارم براساس همین نگاه است که یک نقشه راه سه‌ساله‌ای را با استانداران تنظیم کنیم که حوزه همکاری‌های فرهنگی و هنری و ادبی و رسانه‌ای ما شفاف تر و روشن‌تر باشد.

صالحی ادامه داد: این تفاهم‌نامه که حیطه‌های متفاوتی دربر دارد، از سال ۹۷ آغاز می‌شود که هم در توسعه زیرساخت‌ها به معنای توسعه فضاهای فرهنگی و هنری،‌ هم در حوزه پروژه‌ و برنامه‌های فرهنگی، رویدادهای فرهنگی- هنری و رسانه‌ای و هم در حوزه حمایت از فعالان عرصه ادب، فرهنگ و هنر و رسانه است. این تفاهم‌نامه برای سه سال از سال ۹۷ تا ۹۹ با اعتباری حدود ۸۴ میلیارد تومان بین وزارت ارشاد و استانداری خوزستان تنظیم شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: طبعاً این رقم ریالی که در کنارش پاره‌ای از همکاری‌های غیرریالی وجود دارد، کمک می‌کند در یک افق روشن‌تری نسبت به حرکت فرهنگی هنری خود در استان اقدام کنیم. از ابتدای فروردین، استانداری خوزستان و شورای برنامه ریزی استان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مناسبات خود را در حوزه فرهنگ پیش می‌برند. این اقدام طبعاً می‌تواند به فضای عمومی فرهنگی و هنری استان کمک کند.

وی گفت: مشابه این مساله را با منطقه آزاد اروند هم داشتیم و در مجموع این دو گام به عنوان گام‌های قابل اعتنا در مسیر کاری خودمان پیش رفت. امیدواریم با همت اداره‌کل ارشاد، سازمان‌های هم خانواده ارشاد و همکاری و جدیت اصحاب فرهنگ و هنر به نقطه‌های خوبی برسیم.

صالحی در پایان درباره مطالبات اصحاب رسانه در این جلسه گفت: روال چنین است که این مطالبات یادداشت می‌شود و سپس در کارگروهی با حضور معاونت‌های ذیربط و همچنین مدیرکل استان، مورد بررسی قرار می‌گیرد. مهم این است که مردم بدانند مسئولان تلاش می‌کنند مشکلات مردم را کم کنند و فضای توسعه را چند قدم جلو بیاورند. این مطالب به صورت تجمیعی در این کارگروه مطرح خواهند شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار