در جلسه شورای سوادآموزی استان خوزستان مطرح شد
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت:از سال 85 تا 90 نرخ سواد در خوزستان 0/6 درصد بوده که در سال‌های 91 تا 95 به بیش از 2/8 درصد رسیده و حدود 5 برابر پیشرفت در این زمینه حاصل شده است.
کد خبر: ۵۷۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰ 10 March 2018

جلسه شورای سوادآموزی استان خوزستان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و استاندار خوزستان در محل استانداری خوزستان در اهواز برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی اقدامات انجام‌شده در راستای پوشش بیشتر خدمات سوادآموزی در سطح استان، سیاست‌ها و برنامه‌های این شورا جهت اجرا در سال آینده مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه موسی شیخی، معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسات قبل این شورا، طی سخنانی اظهار کرد: در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در زمینه سوادآموزی در استان داشته‌ایم تا جایی‌که طبق آمار مرکز آمار ایران، از سال 85 تا 90 نرخ سواد در خوزستان 0/6 درصد بوده که در سال‌های 91 تا 95 به بیش از 2/8 درصد رسیده و حدود 5 برابر پیشرفت در این زمینه حاصل شده است.

وی افزود: رتبه خوزستان بین استان‌های کشور در زمینه سوادآموزی از بیست‌وپنجم به دوازدهم رسیده است که نشان می‌دهد اقدامات بسیار خوبی در این موضوع انجام شده است.

شیخی بیان کرد: در زمینه توسعه سوادآموزی و ارائه خدمات در این زمینه نیاز به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان است تا کم‌کم به ریشه‌کن شدم بی‌سوادی در استان نزدیک‌تر شویم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: از کارهای شایان ذکری که در حوزه سوادآموزی انجام دادیم آموزش از طریق تبلت بود که بتدا فکر نمی‌کردیم اثرگذاری و بازدهی زیادی داشته باشد اما بازخورد این طرح فراتر از حد انتظار بود و قرار شد این طرح الگو شده و استان‌های دیگر در سال آینده آن را انجام دهند.

وی افزود: دیگر کار مهم انجام شده، آموزش مهارت‌های چندگانه کار با رایانه بود که به فراگیران در سطوح مختلف ارائه شد و با استقبال خوبی هم مواجه شد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار