مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان:
وی با ابراز تأسف از اینکه 10 هزار هکتار از مساحت هور العظیم را به بهانه استخراج نفت خشک کردند، عنوان کرد: زمان آبگیری هور العظیم کسی سؤال نکرد هور العظیم با چه دردسری آبگیری شد.
کد خبر: ۵۷۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳ 10 March 2018

کیامرث حاجی‌زاده پیش از ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در شرایط وقوع پدیده گرد و غبار رسانه‌ها با جدیدت پای کار بودند، اظهار کرد: برخی از رسانه‌ها بدون توجه به حساسیت حوزه بحران کل خبر را تغییر داده و سبب سردرگمی افکار عمومی می‌شوند.

به گزارش "تابناک" وی بیان کرد: با توجه به اینکه ابزار اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بحران اطلاعات دریافت شده از اداره محیط‌زیست و هواشناسی است، زمان دریافت اخبار از این دو دستگاه تا دقیقه 90 صبر می‌کنیم و سپس در خصوص تعطیلی یا عدم تعطیلی اداره جات و مدارس تصمیم‌گیری می‌کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به عملکرد برخی رسانه‌ها در شیوه اطلاع‌رسانی اخبار حوزه بحران افزود: برخی اخبار چون به مزاج برخی رسانه‌ها خوش نمی‌آید اقدام به درج اخبار و تحلیل آن‌ها به سلیقه خودشان می‌کنند.

حاجی‌زاده بیان کرد: احداث کانال 47 کیلومتری که خیلی‌ها تنها با آن عکس یادگاری گرفتند حاصل 100 جلسه و خون‌دل خوردن در ستاد مدیریت بحران است تا تأثیری در کنترل ریزگرد ها داشته باشد.

وی گفت: بیش از 12 سال ریزگردها در استان است اما کدام کار کارشناسی در این حوزه انجام‌شده است؟ این در حالی است سال گذشته دولت پای کارآمد و کار اساسی کرد تا آنجایی که امسال در زمان وقوع ریزگرد شاهد قطعی برق و آب نبودیم.

حاجی‌زاده با بیان اینکه ظرف دو دهه گذشته برخی دستگاه‌ها به وظایف خود خوب عمل‌نکرده‌اند، عنوان کرد: نحوه عملکرد این دستگاه‌ها عامل بسیاری از مشکلات طبیعی، جغرافیای و کم‌بارشی در استان شد تا مسئله ریزگردها به شکل یک ابر بحران خود را نشان دهد.

وی با تأکید بر اینکه ما وظیفه نظارتی داریم، گفت: دستگاه‌هایی که کم‌کاری کردند و خدمات کمی دادند باید بررسی و نقد شوند نه ستاد مدیریت بحران! همه‌کسانی که در به وجود آمدن این مسئله مقصر هستند باید کارشان واکاوی شود و این وظیفه مطبوعات است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه به‌منظور حل مشکل ریزگردها جهاد کشاورزی، استانداری، منابع طبیعی و سپاه با جدیت پای‌کار آمدند، بیان کرد: نباید انتظار داشته باشیم مشکل 400 هزار هکتار کانون‌های ریزگرد یک شبه حل شود.

وی با ابراز تأسف از اینکه 10 هزار هکتار از مساحت هور العظیم را به بهانه استخراج نفت خشک کردند، عنوان کرد: زمان آبگیری هور العظیم کسی سؤال نکرد هور العظیم با چه دردسری آبگیری شد.

حاجی‌زاده با اشاره به آموزش ستاد اعضای مدیرت بحران در کل شهرهای استان گفت: شهرهای استان را به 5 قطب تقسیم کردیم و کل اعضای ستاد در شهرستان‌ها ظرف 2 روز آموزش دیدند.

وی با تأکید بر مدیریت بحران‌ها در شرایط و مناطق مختلف توسط مدیریت بحران استانداری عنوان کرد: دو روستای ام الحجار و ام الغزلان بیش از 20 سال آب رودخانه در آن‌ها پیشروی می‌کرد که به‌منظور استحکام‌بخشی این روستاها یک میلیارد و 300 میلیون اختصاص داده شد.

حاجی‌زاده با بیان اینکه 4 منطقه رانشی در استان شناسایی و اعتبارات آن مشخص شد، بیان کرد: این مناطق شامل روستای میر احمد در دهدز، روستایی گلگیر مسجدسلیمان و یک روستایی در اندیمشک و شیهون دزفول است.

وی گفت: در سال 94-93 اعتبارات ما در بخش مقاوم‌سازی 93 تنها 18 میلیارد تومان بود که این عدد را در سال 96-95 به 44 میلیارد و 700 میلیون تومان رساندیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان اینکه اعتبارات سیل نیز در سال 95 تنها 30 میلیارد تومان ابلاغ شد و زمانی که منصوب شدم اختصاص آن‌ها صفر شد، افزود: با پیگیری‌های که صورت گرفت باوجوداینکه به لحاظ نظام بودجه سخت است این اعتبارات را به سال 96 تفویض کنیم اما موفق به انجام آن شدیم.

قرار است روزهای 20 و 21 اسفندماه امسال نشست رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و مدیران کل بحران استان‌های کشور برای اولین بار در خوزستان در هتل نیشکر برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار