مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند با تأکید بر ضرورت ایجاد تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ، گفت: باید توسعه فرهنگی در آبادان و خرمشهر کلید بخورد.
کد خبر: ۵۷۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 09 March 2018

همایون قنواتی صبح امروز در نشست مشترک اصحاب فرهنگ و هنر با مسؤولان در سالن خلیج فارس خرمشهر، اظهار کرد: دو شهرستان آبادان و خرمشهر همیشه در ادبیات معاصر در تمام حوزه‌ها تأثیر‌گذار و صاحب اثر بوده‌اند.

وی افزود: باید مجددا همه برای کلید خوردن توسعه فرهنگی در این دو شهر کمک کنیم تا این مهم اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: حدود ۷ میلیارد تومان برای احیای سالن‌ها و مجتمع‌های فرهنگی در بخش فیزیکی مصوب کردیم و اکنون اقدامات نهایی آنها انجام شده است و ۲۵ فضای فرهنگی و هنری تکمیل خواهد شد.

قنواتی عنوان کرد: فعالیت و نگاه ما نسبت به زیرساخت‌های فرهنگی ویژه است و بحث مطالعه فرهنگی در بخش فرهنگ عمومی در حال اجرایی است.

وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه سال ۷۴ مبنی بر واگذاری مسؤولیت‌ها از وزارتخانه به مسؤولان منطقه آزاد به مدت ۱۶ ماه مشغول کار هستیم، در این مدت مشغول پیگیری و ساماندهی برخی امور تفویض نشده بودیم و امیدواریم تا چند ماه آینده با کمک وزیر ارشاد هماهنگی‌های لازم در این رابطه انجام شود.

قنواتی افزود: در این مدت برنامه‌های ما در سه بخش منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی انجام شده است که تأثیرات مثبتی نیز از خود به نمایش گذاشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: فعالیت بخش خصوصی نسبت به جمعیت در مقایسه با مقیاس کشوری آمار خوبی است و فضای ایجاد شده برای اشتغال در حوزه هنر، آمار قابل اعتنایی است.

قنواتی عنوان کرد: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار هستیم که با توجه به امکانات موجود و حاکم در منطقه، تسهیلات سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ انجام شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار