استاندار خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر که جلسات شورای فرهنگ عمومی استان به صورت منظم از لحاظ کمی برگزار می‌شود، باید در بعد کیفی هم این شورا کارکرد خود را به طور جدی و ویژه‌تر دنبال کند، گفت: بدون برنامه فقط هدررفت منابع را خواهیم داشت.
کد خبر: ۵۷۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 09 March 2018

غلامرضا شریعتی در پنجاه و دومین شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان که شامگاه ۱۷ اسفندماه در بیت آیت‌الله موسوی جزایری برگزار شد، با بیان اینکه جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان در حال حاضر پس از وقفه چهار یا پنج ساله به صورت منظم تشکیل می‌شود، اظهار کرد: از آیت‌الله موسوی جزایری برای شرکت جدی در جلسات شورا و ارائه راهکارها قدردانی می‌کنم.

وی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی، محلی برای بارش افکار و سیاست‌گذاری در حوزه فرهنگ عمومی استان است. مسائل اجتماعی و فرهنگ عمومی باید سیاست‌گذاری شود تا بر مسائل مختلف اجتماع اعمال مدیریت کنیم.

شریعتی عنوان کرد: شورای برنامه‌ریزی استان آمادگی دارد تا مطابق با سیاست و برنامه‌هایی که در شورای فرهنگ عمومی طراحی و ارائه می‌شود و به تصویب می‌رسد، اعتبارات لازم را برای اجرایی کردن آنها مصوب کند.

استاندار خوزستان گفت: انتظار می‌رود شورا قبل از تصویب اعتبارات و توزیع آن بین دستگاه‌ها آنچه را که فکر می‌کند برای اعمال و انجام در استان لازم است، مشخص کند. ضروری است دبیرخانه شورا با استفاده از نظرات محققان و نخبگان حوزه و دانشگاه، طرح موضوع کرده و پس از آن ما آمادگی داریم سازوکار لازم برای برنامه‌های مصوب را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر که جلسات شورا به صورت منظم از لحاظ کمی برگزار می‌شود، باید در بعد کیفی هم این شورا کارکرد خود را به طور جدی و ویژه‌تر دنبال کند. بدون برنامه فقط هدررفت منابع را خواهیم داشت.

شریعتی ادامه داد: با توجه به حضور وزیر و اهتمام وی به مسائل فرهنگی، امید است که در این حوزه شروعی با نگاهی عمیق‌تر داشته باشیم و طی تفاهم‌نامه منعقد میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری خوزستان، نقشه راه حوزه فرهنگ را در سه سال آینده طراحی کنیم.

به گزارش ایسنا، مریم قاضی‌ مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان هم در این جلسه با بیان اینکه از سال ۸۵ این شورا فعالیت خود را در استان آغاز کرد، گفت: شورای فرهنگ عمومی جزو شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و باید ردیف بودجه داشته باشد اما چون دبیرخانه آن در ارشاد است، از اعتبارات و سیاست‌های وزارت ارشاد تبعیت می‌کند. در ماده ۱۰ آیین‌نامه شورا آمده است که سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان موظف به تأمین اعتبارات شورا است اما چندین سال است که این ماده در استان اعمال نشده است. از استاندار می‌خواهیم این مطلب را پیگیری کند.

در پنجاه و دومین شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان، تفاهم‌نامه مشترک میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری خوزستان به نمایندگی سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به امضا رسید.

محورهای این تفاهم‌نامه شامل تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام تملک دارایی‌های سرمایه‌داری استان، توسعه فعالیت‌های دینی، فرهنگی و هنری استان، توسعه آموزش و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان، توجه به فرهنگ اقوام و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنها در راستای انسجام ملی و ... است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: غلامرضا شریعتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار