مراسم بزرگداشت روز زن و تکریم مقام مادر به همت دفتر امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی استان و با حضور بانوان شاغل، همسران و فرزندان دختر کارکنان دانشگاه در سالن حکیم جرجانی برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 08 March 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س)، گفت: حضرت فاطمه الزهرا(س) نماد صبر، استقامت، فروتنی، عبادت، بندگی، همسرداری، محبت و نمود یک بانوی کامل در جهان است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل ملاعلی الگوگیری از فاطمه الزهرا(س) را موجب موفقیت در تمام مراحل زندگی دانست و ابراز داشت: احادیث بسیاری در خصوص مقام حضرت الزهرا ( س) گفته شده که در راس آن ها حضرت مهدی ( عج) می فرمایند؛ برای من مادرم فاطمه، دختر رسول خدا برترین الگو است.

وی تاکید کرد: حضرت محمد(ص) نیز در خصوص ارزش و جایگاه مقام زن می فرمایند؛ در عالم مردان متعددی به مقام و درجات بالا دست یافته اند، اما تنها آسیه همسر فرعون، مریم مادر حضرت عیسی، خدیجه همسرم و فاطمه الزهرا دخترم به اوج و درجات کمال نزد پروردگار دست یافته اند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه از مناسبت های دیگر این ایام مقدس، میلاد فرزند و بنیان گزار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) است، یادآور شد: امنیت و آسایش کنونی ما مدیون دستان پاک مادری است که ایشان را در دامان پر مهر و محبت خود رشد و تربیت داد.

وی اضافه کرد: جایگاه زن و مادر در اسلام پر رنگ و با اهمیت است و نشان از توجه ویژه خداوند به ارزش و جایگاه زن را نمایان می سازد.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در امور بانوان و خانواده دانشگاه نیز در این مراسم ضمن تبریک به مناسب فرارسیدن زاد روز حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، با برجسته دانستن نقش زنان در جامعه، گفت: امروز زنان فراتر از مسئولیت های تعریف شده در خانواده برای یک مادر، ظاهر شده و در عرصه های سیاسی، اجتماعی، علمی و همچنین دفاع از ارزش های اسلامی دریچه های جدیدی رو به دنیا گشوده و مشارکت های بی نظیری داشته اند.

دکتر فاطمه بازرگانی پور بر تاکید و نگاه ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بر ارتقاء سطح خدمات رسانی و رفع دغدغه های حوزه بانوان، اشاره نمود و ادامه داد: با توجه به این سطح حمایت گسترده دکتر ایلامی و برجسته دانستن نقش زنان در خانواده از منظر وی، تحولات اساسی در حوزه پیگیری مطالبات و خواسته های این قشر عظیم و موثر، خانواده بزرگ علوم پزشکی بسیار سهل تر و توفیق افزونتر به نظر می رسد.

وی در پایان از مدیر کل امور بانوان استانداری، دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان، معاونت فرهنگی و دانشجویی، معاونت اجتماعی، مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و مدبر عامل بانک توسعه تعاون استان قدردانی کرد.

رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی، در ادامه یکی از قدرت های شگرف درونی را، احساس و عواطف بشری دانست و اذعان داشت: این قدرت، نیرومند ترین قدرت بشر به ویژه در زنان است.

الهام رحیمی تصریح کرد: احساس و عواطف بشری، همانند شمشیر دولبه ای است که اگر از لبه مثبت و سازنده آن استفاده کنیم، از زندگی شاد، سالم و همراه با آرامش برخوردار خواهیم شد.

وی اضافه کرد: به کار گیری احساس و عواطف با جنبه های منفی موجب اضطراب، حرص و طمع، حسودی، بیماری، ظلم، خیانت و جنایت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه زنان در جامعه نقش های متعددی را ایفا می کنند، اظهار داشت: نقش همسری، مادری و نقش زن در عرصه اجتماعی از اصلی ترین ویژگی های زنان در خانواده و جامعه است.

رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه حسن جویی، تحسین و تشویق، غذای روح و روان انسان ها است، ابراز داشت: زن مدیر و دانا، نه تنها ژرف ترین نیازهای خود و همسرش را کشف می کند بلکه در مواقع سختی به یاری همسرش می شتابد و در حقیقت شریک زندگی او خواهد شد.

وی ادامه داد: خانواده نخستین آموزشگاه و پرورشگاه انسان، انتقال دهنده فرهنگ و تمدن، محل کسب ارزش ها و فضایل انسانی و اخلاقی و زمینه ساز تکامل و تحول است.

رحیمی در پایان خاطر نشان کرد: داشتن شخصیت قوی، شخصیت مثبت، خودساختگی، غرایض مادری، داشتن زیبایی های درونی، توکل به خدا و پافشاری در انجام امور و فعالیت ها موجب تاثیر گزاری هر چه بیشتر زنان خواهد شد.

به گزارش وب دا؛ این مراسم با حضور مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و خانواده، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه؛ رئیس شورای مشارکت های مردمی زنان مجمع خیرین استان، مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، مدیر عامل بانک توسعه تعاون، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و جمعی از بانوان شاغل، همسران و فرزندان دختر کارکنان دانشگاه در سالن حکیم جرجانی برگزار شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار