کد خبر: ۵۷۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸ 07 March 2018
به گزارش تابناک سمنان جمال انصاری در این زمینه به جام جم آنلاین گفت: حرکت به سمت سازمانی پویا و کمک گرفتن از سایر نهادها برای تنظیم و کنترل بازار طی ایام خرید‌های نوروزی و دیگر ایام سال در اهداف قرار گرفته و استفاده از ظرفیت مردمی یکی از نکات کلیدی است.
انصاری در ادامه افزود: طرح نوروزی سال جاری نیز همانند سنوات گذشته از 15 اسفندماه سال جاری تا 15 فروردین ماه سال 1397 ادامه خواهد داشت؛ اما لازم است به این نکته توجه داشته باشیم که با درنظر گرفتن اولویت پیشگیری، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و برای مهیا کردن شرایط از دو ماه قبل اقدام کردیم و مسئولان مربوطه با همکاری سازمان‌های مختلف مشغول به کار شده‌اند.
معاون وزیر دادگستری تاکید کرد: اگرچه سازمان تعزیرات نهادی است که باید تخلف‌های ثبت شده و پرونده‌های تشکیل شده را رسیدگی و حکم صادر کند، اما از آنجایی که همه مسئولان و مدیران ارشد نظام تاکید دارند پیشگیری مهمترین راهکار برای کاهش جرایم است از ابتدای سال جاری معاونت پیشگیری در این سازمان تشکیل شد و امسال هم در ایام نوروزی سعی کرده‌ایم از توانمندی این معاونت استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات ثبت شده در تمامی ایام مربوط در حوزه سلامت بوده است به خبرنگار ما گفت: در تلاشیم امسال بیشتر به تخلفات سلامت محور توجه ویژه‌ای داشته باشیم و از این رو با همکاری نزدیک به 15 نهاد مرتبط و برگزاری گشت‌های مستمر و مشترک محسوس یا نا محسوس با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زمینه تخلفات سلامت محور را کاهش دهیم.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی معتقد است با توجه به شرایط موجود می‌توان گفت سازمان در دسترس مردم نیست و باید در این زمینه بگونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا مردم بتوانند بدون نگرانی از طولانی شدن رسیدگی به شکایات آنها و هزینه برشدن آن با سازمان ارتباط داشته باشند این درحالی است که هرچه بتوانیم این ارتباط را بهبود بخشیده شود که از طریق استفاده از فناوری‌های نوین قطعا این کار انجام خواهد شد.
این مقام مسئول با اشاره به 7000 هزار مورد بازرسی ماهانه در سراسر کشور تصریح کرد، امسال در طول اجرای طرح نوروزی با درنظر گرفتن اینکه بازرسی‌ها دوبرابر خواهد شد برآورد کرده‌ایم بیش از 15 هزار مورد بازرسی در موارد مختلف داشته باشیم.
انصاری درباره تعداد ماموران سازمان تعزیرات که در ایام نوروزی بازار را کنترل می‌گنند تصریح کرد: امسال در ایام اجرای طرح نوروزی نزدیک به یک‌هزار مامور مستقر در اماکن، استان‌ها و مسیر‌های پرتردد نوروزی که از قبل شناسایی شده است به صورت کشیک حضور دارند و در برخی مبادی ورودی و خروجی مثل فرودگاه‌ها، ایستگاه‌راه‌آهن یا ترمینال‌ها ایستگاه‌های ثابت ایجاد شده که بتوانیم روند کنترل را کاملا در اختیار داشته باشیم.
وی یادآور شد که استقرار ثابت در مراکز تعیین‌شده جزو تکالیف سازمان نیست بلکه این کار جزو حقوق تعزیرات بوده که تصمیم گرفتیم برای حل مشکلات احتمالی و رسیدگی دقیق‌تر و سریع‌تر مشکلات در مراکزی که تعیین کرده‌ایم حضور دائمی به‌صورت استقرار اکیپ داشته باشیم که نهادها و سازمان‌های مرتبط نیز هماهنگی خوبی داشته‌اند.
این مقام مسئول با تقسیم‌بندی دوره اجرای طرح به سه بخش اصلی به خبرنگار ما گفت: اصول برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم بر سه بخش اصلی متکی است به‌این‌ترتیب که ایام قبل از آغاز سفر، ایام تعطیلات نوروزی و ایام پس از تعطیلات تفکیک‌شده است. به‌این‌ترتیب که در بخش قبل از ایام سفر تلاش کرده‌ایم با جمع‌آوری اطلاعات زمینه‌ها، مکان‌ها، محورها و گستره تخلف‌ها را شناسایی کنیم تا برای همگی آنها نسخه دقیقی جهت کنترل در ایام تعطیلات نوروزی ارائه کنیم، این در حالی است با پایان رسیدن تعطیلات نتایج را بررسی کرده و برای استفاده دستاوردهای ایجادشده در ایام دیگر سال برنامه‌ریزی می‌کنیم.
وی درباره پیش‌بینی‌های انجام‌شده از موفقیت طرح یادشده نیز به جام جم آنلاین گفت: فرض را به راین داریم که 50 درصد از بازرسی‌های انجام‌شده یعنی 15000 موردی که قبلاً به آن اشاره کردیم منجر به تشکیل پرونده شود. بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم دستاورد طرح نوروزی امسال با توجه به تغییرات ایجادشده نسبت به گذشته منطقی و قابل‌قبول باشد که در پایان ایام نوروزی تمامی دستاوردها و موتر را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
انصاری درباره تخلف قیمتی در نرخ بلیت هواپیما نیز افزود: اگرچه سازمان هواپیمایی کشوری همکاری مناسبی با سازمان تعزیرات حکومتی داشته است اما مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که به‌نوعی این همکاری را تحت تأثیر قرار داده است و بطور مشخص درباره قیمت بلیت هواپیما موضوع خدمات چارتری یکی از آن‌هاست.
به گفته وی برخی افراد آزادسازی قیمت‌ها را با رها سازی اشتباه گرفته‌اند ازاین‌رو در تلاش هستند از فرصت‌های ایجادشده منافعی برای خود متصور شود که باید در نظر داشته باشند سازمان روند نظارتی دقیقی در بازارهای مختلف شب عید در طول برنامه‌های نوروزی یا حتی پس‌ازآن خواهند داشت و تلاش خواهیم کرد این مشکل را هم برطرف کنیم.
معاون وزیر دادگستری درباره کنترل مناطق آزاد به‌عنوان یکی از مراکز پر تقاضای سفر در ایام نوروز به جام جم آنلاین گفت: این مناطق بر اساس قوانین و ضوابطی برای آنها تعریف‌شده عمل خواهند کرد بنابراین تا زمانی که از این قوانین و ضوابط خارج نشده باشند یا اینکه مشکلی ایجاد نشده باشد سازمان ورود نخواهد کرد اما با توجه به ایام نوروز و افزایش تقاضای سفر به این مناطق قطعاً دقت نظر بازرسان نسبت به این امر بیشتر خواهد شد و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
این مقام مسئول درباره تناسب قوانین با تخلف‌ها نیز تأکید کرد: قانون در بخش‌‌های مختلف شرایطی را تعیین کرده که با متخلفان می‌توانیم برخورد کنیم اما ازآنجاکه آرمان کاهش تخلف است در تلاشی متناسب با شرایط و نوع تخلف به‌گونه‌ای با متخلفان برخورد کنیم که زمینه تکرار از بین برود پس مهم‌ترین نکته‌ای که در نظر داریم ورود به‌موقع و برخورد متناسب با تخلف است. به‌عنوان‌مثال ایجاد محدودیت‌هایی برای فرد متخلف که امکان ادامه تخلف را نداشته باشد.
عماد عزتی / جام جم آنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار