معاون اجتماعی علوم پزشکی اهواز تشریح کرد:
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جزئیات برگزاری نخستین مجمع سلامت خوزستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۷۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵ 07 March 2018

دکتر نوذر درستان در اولین نشست خبری مجمع سلامت که امروز (16 اسفندماه) در معاونت اجتماعی دانشگاه جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از سال 1364 در مجلس شورای اسلامی معاونتی به نام معاونت اجتماعی تعریف شد و باید این معاونت در کل ادارات مستقر می‌شد اما متاسفانه عملا معاونت اجتماعی در حوزه سلامت در ابتدای سال گذشته (یکم فرودین 95) آغاز به کار کرد و زیرساختی برای این معاونت تعریف کردند؛ معاونت اجتماعی در این حوزه مسأله فرابخشی را بر عهده دارد.

وی با بیان این‌که تنها 25 درصد بخش سلامت به وزارت بهداشت و درمان وابسته است، افزود: در حال حاضر علت مرگ‌ومیر از بیماری‌های واگیردار به بیماری‌های غیرواگیر تغییر کرده و این مسأله به این معنا است که جهاد کشاورزی در تولید مواد غذایی مثل گوجه، خیار و ... وظایفی به عهده دارد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: با این وجود نمی‌دانیم که چگونه هندوانه نیم کیلویی پس از 5 روز 15 کیلو می‌شود. عوامل مؤثر بر این موضوع در حوزه سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد. بنابراین باید وزارت بهداشت و درمان تفاهم‌نامه‌ای با جهاد کشاورزی منعقد کند تا بر کود شیمیایی مورد استفاده توسط این سازمان نظارت شود.

درستان، با اشاره به اضافه وزن ناشی از کم‌تحرکی بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان در حوزه سلامت مردم نقش دارد. آموزش و پرورش نیز نقش مؤثری در بالا بردن سطح سواد سلامت دانش‌آموزان دارد. در حال حاضر میزان مرگ‌ومیر کودکان زیر 2 سال در ایران مورد تأیید وزارت بهداشت جهانی است و این موضوع حداقل کشور ما را در خاورمیانه و آسیا الگو قرار داده است.

وی با اشاره به برگزاری مجمع سلامت در 20 اسفندماه امسال تصریح کرد: استاندار خوزستان رئیس مجمع سلامت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دبیر مجمع سلامت هستند. همچنین معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این زمینه حوزه اجرایی را عهده‌دار است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: یکی از اهداف برگزاری این مجمع ارتقاء عادلانه شاخص‌های سلامت در جامعه است. در این مجمع باید همه ارگان‌هایی که در حوزه سلامت نقش دارند حضور داشته باشند و اقداماتی را که در این راستا در سال 96 انجام داده‌اند گزارش دهند تا چشم‌اندازی برای سال 97 داشته باشیم.

درستان بیان کرد: در گذشته امید به زندگی در ایران 50 سال بود اما اکنون امید به زندگی به 78 و 80 سال رسیده است. بنابراین رسیدن افراد به این سن مشکلاتی را در پی دارد مثلا باید سازمان‌های مردم‌نهاد به بحث آلزایمر ورود کنند.

وی با اشاره به برگزاری مجمع ملی سلامت با حضور رئیس جمهور در سوم اردیبهشت ماه 97 تصریح کرد: به دلیل این‌که نمایندگان مجلس و خبرگان در این مجمع شرکت دارند، نمایندگان هر استان، مسائل خود را در سطح کلان مطرح می‌کنند تا بودجه‌ای را مطابق با مسائل آن استان دریافت کنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار