مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان
مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان با اعلام این اینکه استان خوزستان را به خوبی می شناسد توضیح داد: شاید پتانسیل های استان خوزستان به وسیله گذر زمان تغییر کرده باشد ولی شکل آن همان است بنابراین باید در این استان برنامه محور بود.
کد خبر: ۵۷۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴ 05 March 2018

علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی سازمانی ادغام شده و یکپارچه است و نگاه جزیره ای ندارد هرچند که متاسفانه در کشور همین نگاه وجود دارد .

به گزارش "تابناک" وی با اشاره به اینکه انسان مثبت اندیشی است و هرگز به دنبال نقاط ضعف نیست، ادامه داد: آنچه تاکنون در میراث فرهنگی استان خوزستان انجام شده حاصل تلاش مدیران آن بوده است، جابجایی مدیر به دلیل شکل گیری تفکر جدید بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان با اعلام این اینکه استان خوزستان را به خوبی می شناسد توضیح داد: شاید پتانسیل های استان خوزستان به وسیله گذر زمان تغییر کرده باشد ولی شکل آن همان است بنابراین باید در این استان برنامه محور بود.

ایزدی سازمان میراث فرهنگی وگردشگری را سازمانی تخصصی دانست و گفت:باید بدانیم در این استان زمان و فرصتی برای آزمون و خطا نداریم. واقعیت مطلب آن است که خوزستان با همه نگاه ها به آن(خاک،گرما)پتانسیل های لازم را دارد.گردشکری یک علم است و باید با بهره گیری از تکنیک های روز دنیا و یا بهره گیری از مدل های دیگر استان های کشور برای این استان برنامه ریزی کرد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان را در وضعیتی تحویل گرفتم که به هیچ وجه علاقمند نیستم در چنین وضعیتی به مدیرکل بعدی واگذار کنم .

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان با طرح این پرسش که در موضوع تبلیغات، در ذهنیت عامه مردم چه تصویری از خوزستان ارائه شده است، اذعان داشت: متاسفانه در زمینه تبلیغات و پروپاگاندا در حوزه گردشگری غافل شده ایم و تصویر کاملا منفی به کشور نشان دادیم.

وی همچنین تنوع قومی در استان خوزستان را نقطه قوت و توان آن عنوان کرد.

ایزدی در ادامه گفت: گردشگری عرضه و تقاضا است؛ باید عرضه به طور مناسب صورت بگیرید تا تقاضا ایجاد شود. نباید نگاه ما به رسانه ها هزینه ای باشد، بلکه باید نگاه را به سرمایه ای تبدیل کنیم ؛ مایه تاسف است که هتل چهار ستاره اهواز زیر 30 درصد رزو نوروزی دارد ، میراث فرهنگی باید موتور محرکه توسعه باشد نه مانع آن.

این مقام مسئول گفت: چرا باید آمار مطالب جامعه دو دقیقه در روز باشد. 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان خوزستان خطاب به خبرنگاران گفت: از شما میخواهم که همدل و همراه من باشید و کمک کنید تا این حوزه را همچنان توسعه دهیم. ناامید نباشید و برای خلق اتفاق مثبت همه دست در دست هم دهیم.

وی با انتقاد از خلق ثروت و اشتغال در حوزه گردشگری استان بیان داشت: اگر چغازنبیل یا سواحل ماهشهر را تعطیل کنیم در حوزه تولید اشتغال و ثروت هیچ تاثیری ندارد و این موضوع فاجعه است.

ایزدی ایجاد نشاط را اصلی ترین اولویت میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد و گفت: باید از خوزستان صدها برند داشته باشیم، امیدوارانه به آینده بنگرید و امید را ایجاد و تصویر جدید از خوزستان خلق کنید، غذا، خوراک و صنایع دستی خوزستان در کشور منحصر به فرد است، نادیده گرفتن میراث فرهنگی وجود ندارد ولی خودمان هم باید به آن احترام بگذاریم.

ایزدی در پایان یادآور شد : بنا به تغییرات در زیرمجموعه خودرا ندارم اما چک سفیدامضا را هم به هیچ کس نمی دهم. همانگونه که مدیریت ارشد استان از من کار و کار و کار میخواهد من هم از مدیران خود همین خواسته را دارم، همچنین اهل سیاسی کاری هم نیستم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار