استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت تدبیر و امید توجه و اهتمام ویژه ای به توسعه شاخص های سلامت در جامعه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، شهریاری از اولین جلسه شورای سلامت استان با اشاره به اهمیت توسعه شاخص های سلامت در جوامع بشری، گفت: در بیشتر کشورهای دنیا شاخص های توسعه یافتگی را بر اساس شاخص های سلامت مورد ارزیابی قرار می دهند و دولت تدبیر و امید توجه و اهتمام ویژه ای به توسعه شاخص های سلامت در جامعه دارد .  

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل یکسری از معضلات اجتماعی در جامعه، مسئله سلامت با چالش های جدی مواجه شده است و ضروری است فرمانداران استان مشکلات و معضلات اجتماعی را شناسایی ، پالایش و برای حل این مشکلات برنامه ریزی و راهکار ارائه دهند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: امروز جوامع بشری زندگی اجتماعی جدید را شروع کرده اند و به دلیل استفاده از تکنولوژی های جدید ، شاهد شیوع بیماریهای جدید نیز هستیم که باید این بیماریها شناسایی و برای درمان آنها راهکارهای جدید ارائه شود.

شهریاری ادامه داد: چالش های زیست محیطی، استفاده بیش از حد سموم در تولید محصولات کشاورزی و بروز بیماریهای جدید ناشی از تکنولوژی های نوین، سلامت جامعه را به خطر انداخته است بطوری که خشک شدن تالاب ها و دریاچه ارومیه و آلودگی هوا و ریز گردها موجب بروز بیماریهای زیادی در کشور و در منطقه شده است .

وی به اهمیت تغذیه در سلامت جامعه نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برخی موارد استفاده از تغذیه سالم توسط افراد جامعه مورد غفلت قرار می گیرد و این مسئله سلامت جامعه را به خطر می اندازد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه توجه به آموزش توسط نهادهای آموزشی بویژه آموزش و پرورش و دانشگاه ها در توسعه و ارتقای شاخص های سلامت در جامعه را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین توسعه همکاری های بین بخشی در اجرای برنامه های ارتقای شاخص های سلامت را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: دستگاه های اجرایی و سازمانهای مردم نهاد در ارتقای شاخص های سلامت در استان مشارکت جدی داشته باشند و ما نیز از این همکاری ها حمایت می کنیم.