مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: امسال دمای هوای خوزستان 2.6 درجه افزایش یافت.
کد خبر: ۵۷۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳ 04 March 2018

کوروش بهادری اظهار کرد: مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد فردا موج بارشی ضعیفی به استان خوزستان وارد می‌شود که پیش‌بینی می‌شود تا ظهر روز سه‌شنبه شاهد بارش‌های رگباری و پراکنده در ارتفاعات و برخی از مناطق شمالی استان باشیم.

وی ادامه داد: این سیستم بارشی ضعیف است و در مناطق مرکزی و جنوبی خوزستان، ممکن است تنها باعث افزایش ابر شود و اثر بارشی نداشته باشد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به روند افزایشی دمای استان تصریح کرد: تا روز سه‌شنبه دمای هوای خوزستان به طور متوسط 2 تا 4 درجه افزایش می‌یابد و ممکن است بیشترین دمای استان در این مدت به 30 درجه سانتی‌گراد نیز برسد.

بهادری ادامه داد: بر اساس بررسی‌هایی که نسبت به دوره‌های بلندمدت انجام داده‌ایم، در سال جاری میانگین دمای خوزستان 2.6 درجه سلسیوس افزایش یافت که از نظر افزایش دمای میانگین، خوزستان در رتبه دوازدهم کشور قرار دارد.

وی افزود: استان‌های کردستان و آذربایجان غربی با 3.9 درجه سلسیوس افزایش میانگین دما، در صدر این رتبه‌بندی هستند. امسال دمای خوزستان واقعا افزایش یافت و همچنان روند افزایش دما را خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته بستان با 28 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 5 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان بودند. همچنین تغییرات دمای امروز اهواز بین 12 تا 26 درجه سانتی‌گراد در نوسان است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: هواشناسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار