رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان خبر داد:
رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان از پیگیری حقوقی بحث انتقال آب توسط کمیسیون حقوق شهروندی اسکودا خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 04 March 2018

 

اسکودا

نوال نزاری درباره ورود کانون‌های وکلا به بحث انتقال آب خوزستان اظهار کرد: وظیفه وکلا و کانون‌های وکلا تأمین حقوق شهروندی است که باید در این زمینه موضع بگیرند. البته ما در خصوص انتقال آب با توجه به تعامل بسیار خوبی که با استانداری خوزستان داریم، سؤال هم پرسیده‌ایم اما به یک کار درازمدت نیاز است. 

وی ادامه داد: هر بار درباره انتقال آب صحبت می‌کنیم، یا می‌گویند آبی منتقل نشده است یا پاسخ می‌دهند که این آبی که منتقل می‌شود فقط برای مصارف شرب است و برای مصارف کشاورزی آبی منتقل نمی‌شود اما عملا مشاهده می‌کنیم که این کار انجام می‌شود. 

رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان تصریح کرد: آب جزو انفال است و بنابراین آب رودخانه‌های خوزستان تنها متعلق به این استان نیست. اما در وهله نخست باید نیاز آبی خوزستان برطرف شود. در حال حاضر معضل کم‌آبی در تمام کشور وجود دارد و تنها خاص خوزستان نیست. 

نزاری ادامه داد: امیدواریم مقامات استانی این معضل را حل کنند و شعار آب سالم و هوای پاک که از اصول اساسی حقوق شهروندی است را برای مردم خوزستان در نظر بگیرند. دولت در زمینه ریزگردها نیز کارهایی انجام داده، اما مهار این پدیده نیازمند برنامه بلندمدت و نه تنها کار ملی بلکه حتی کار بین‌المللی است. 

وی عنوان کرد: اعضای کمیسیون حقوق شهروندی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، کم و بیش پیگیر بحث انتقال آب هستند و اخیرا نیز نامه‌ای به منظور ارسال به رئیس جمهور نوشته و امضاء کرده‌اند که حل معضل ریزگردها نیز در این نامه مورد اشاره قرار گرفته است. 

رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان ادامه داد: البته این نامه هنوز ارسال نشده است. هیات مدیره کانون وکلای دادگستری خوزستان نیز با ارسال آن نامه موافق هستند چرا که به عنوان یک نهاد مدنی، پیگیری این مسائل که از مهمترین اصول حقوق شهروندی هستند، وظیفه ما است. 

نزاری افزود: امیدواریم مدیران استانی توجه خاصی به این مسأله داشته باشند و دستیار ویژه رئیس جمهور در امور شهروندی نیز نسبت به این مسأله توجه ویژه داشته باشد. 

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار