مدیر جهاد کشاورزی دشت آزادگان عنوان کرد:
مدیر اداره جهاد کشاورزی دشت آزادگان گفت: وضعیت آب اراضی کشاورزی با توجه به بارندگی‌های اخیر خوب بوده اما این وضعیت موقتی است و شهرستان در بحث تامین آب مشکل دارد.
کد خبر: ۵۷۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 04 March 2018

 

اثر موقت بارندگی‌ها بر اراضی کشاورزی/مشکل آب همچنان پابرجا است

قاسم بیت‌ سعید اظهار کرد: در مجموع امسال از وضعیت آبیاری اراضی راضی نیستیم زیرا خشکسالی داشتیم و آب بسیار کم بوده و شوری آب نیز بسیار بالا است.

وی با بیان این‌که آب موردنیاز اراضی از رودخانه کرخه تامین می‌شود، افزود: در حال حاضر با در نظر گرفتن بارندگی‌های اخیر آب زیاد شده و اکنون وضعیت آب اراضی کشاورزی خوب است اما این وضعیت موقتی است و سطح آب پس از چند روز افت خواهد کرد.

بیت‌ سعید تصریح کرد: آب رودخانه با توجه به بارندگی‌ها به سطح مطلوب رسیده و وضعیت خوب پیش می‌رود و اراضی فعلا سرسبز هستند اما در مجموع از وضعیت تامین آب در شهرستان ناراضی هستیم.

وی عنوان کرد: آب گل‌آلود بارندگی‌ها از رودخانه کرخه به اراضی سرازیر می‌شود و مدت و زمان تامین آب مشخص نیست. احتمال دارد دو یا سه روز آینده آب کمتر شود زیرا این بارندگی‌ها اثر موقتی بر مساله تامین آب دارد و ما همچنان انتظار داریم آب مورد نیاز به میزان کافی تأمین شود.

بیت ‌سعید در خصوص سطح اراضی زیر کشت محصولات پاییز شهرستان گفت: 45 هزار هکتار گندم، 2 هزار هکتار جو و 4 هزار هکتار سبزی و صیفی کشت شده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار