مراسم تحلیف کارآموزان وکالت استان اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در استان و‌ امام جمعه اردبیل و معاون وزیر دادگستری برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳ 02 March 2018

به گزارش تابناک اردبیل٬ مراسم تحلیف کارآموزان وکالت استان اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در استان و‌ امام جمعه اردبیل و معاون وزیر دادگستری عصر امروز در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد.

این مراسم که به مناسبت هفتم اسفندماه٬ هفته گرامیداشت وکیل مدافع برگزار شد علاوه بر تحلیف کارآموزان وکالت استان اردبیل٬ سخنرانی اساتید برجسته حقوق تجارت ایران نیز از جمله سایر برنامه های این مراسم بود.

در این مراسم 51 کارآموز وکالت در استان اردبیل تحلیف شد.

فعالیت بیش از 370 وکیل در استان اردبیل

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل در این مراسم اظهار داشت: شصت و پنجمین سالگرد استقلال کانون وکلای ایران را گرامی میداریم که در هفته وکیل به مناسبت روز هفتم اسفند واقع شدیم که از مسئولان انتظار داریم از استقلال کانون وکلا حمایت کنند.

علیرضا لطفی گفت: وکلای شاغل فعلی در سطح استان 370 نفر است و برای بیش از 500 نفر پروانه وکالت صادر شده که متأسفانه پروانه حدود 120 را تودیع کردند.

وی افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که وضعیت معیشتی اکثریت وکلا را در نظر گرفته و به این موضوع توجه داشته باشند و به گونه ای نباشد که برای ایجاد زمینه اشتغال٬ فعالیت دیگر وکلا را با مشکل مواجه کنیم.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: کانون وکلا٬ بر اساس کمیسیون 3 نفره اعضای خود را انتخاب می کند و با توجه به نیاز تعیین ظرفیت می شود و در حال حاضر نگرانی برای وکلا به دلیل آینده شغلی خود دارند.

لطفی بیان کرد: به دلیل کمبود امکانات٬ کانون های وکلا نمی توانند فعالیت های خود را اطلاع رسانی کنند چرا که تشکیلات وکلا به صورت خودگردان بوده و هزینه های کانون تنها از طریق حق عضویت کسب می شود.

وی افزود: سال گذشته نشریه شماره دو را منتشر و در مجلس توزیع  و امسال شماره سه و چهار نشریه را تولید کردیم که این یک کار بسیار بزرگ بوده و جا دارد که از زحمت کشان این حوزه تقدیر و تشکر داشته
 باشیم.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل گفت: تدوین تفاهم نامه مشترک با معاونت پیشگیری دادگستری استان داشتیم و کارگاه های آموزشی و علمی بسیاری با بهره گیری از اساتید برجسته کشوری برگزار کنیم.

صدور پروانه وکالت توسط کانون وکلای دادگستری

نماینده مردم شهرستان های اردبیل٬ نیر٬ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در این برنامه گفت: در راستای اجرای برنامه ششم توسعه مطرح شده است که صدور پروانه وکالت از طریق کانون وکلا انجام شود.

محمد فیضی افزود: بحث بعدی که نمایندگان مجلس را به چالش کشیده این است که اگر ظرفیت رو برای وکالت برداریم٬ هرج و مرج را شاهد خواهیم بود و باید با توجه به نیاز هر استان تعداد وکلا را مشخص کنیم.

نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه طی سخنرانی در این مراسم بیان کرد: کانون وکلای دادگستری به عنوان یکی از باسابقه ترین نهادهای مدنی در سطح کشور بوده که مجلس و قوه قضاییه باید برای برطرف کردن مشکلات این نهاد همت کنند.

شکور پورحسین گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی تلاش دارند که با تصویب لایحه جامع وکالت در راستای کمک به وکلای کشور قدم بردارند که امیدواریم قوه قضاییه نیز در این راستا همت داشته و شاهد اعتلای جایگاه وکلا باشیم.

وکلا برای کاهش آمار طلاق در پرونده‌های خانوادگی کمک کنند 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز در این مراسم اظهار داشت: مطالباتی از طرف وکلا و توقعاتی نیز از طرف دستگاه قضا وجود دارد که یکی از مطالبات بجای وکلا از دستگاه قضا٬ این است که جایگاه و شأن وکلا در محاکم قضایی حفظ شود که کاملا درست و قابل قبول است.

یوسف خدادادی گفت: تلاش کردیم زمینه حفظ حرمت محفوظ شود و توجه به دفاعیات و لوایح وکلا توجه و وقت کافی در اختیار وکلا برای دفاع یکی دیگر از مطالبات وکلا است که تلاش کردیم٬ این موضوع تحقق یابد.

وی افزود: مطالباتی هم دستگاه قضایی از وکلا دارد که مراعات جایگاه قضا و قضات توسط وکلا رعایت شده و شأن و جایگاه همکاران قضایی مراعات شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: انتظار دستگاه قضا از وکلا این است که دفاع حقوقی و عالمانه از موکل خود داشته باشند که در برخی پرونده ها این کار انجام نشده و دفاع علمی را شاهد نیستیم.

خدادادی افزود: دفاع حقوقی کمک می کند به قاضی که در احقاق حق عملکرد مناسبی داشته باشد و انتظاری که از وکلای تسخیری داریم این است که این وکلا مثل وکلای تعیینی پرونده را مطالعه و دقت لازم را در دفاع از پرونده ها داشته باشند که گاها شاهد کم کاری هایی در این رابطه از طرف وکلا هستیم.

وی تصریح کرد: تقاضا داریم وکلای تسخیری با احساس مسئولیت در محاکم قضایی حضور داشته و به دقت از پرونده دفاع کنند.

معاون دادگستری استان اردبیل اظهار داشت: تقاضا داریم که وکلا برای ایجاد زمینه سالم در دادگستری تلاش کنند تا عدالت اجرا شده و در این راستا به دستگاه قضایی کمک کردند.

خدادادی بیان کرد: در پرونده های صلح و سازش و پرونده های مربوط به طلاق انتظار داریم که وکلا برای کمک به رفع اختلافات خانوادگی و کاهش طلاق کمک کنند چرا که آسیب ناشی از طلاق به خود جامعه برمی گردد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار