مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، از صدور ۸۹ فقره جواز تاسیس صنایع کشاورزی در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۵۷۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 27 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،جلال کریمی زند افزود: این تعداد جواز تاسیس در زیربخش‌های مختلف صنایع کشاورزی با ظرفیت جذب ۵۶۴ هزار تن مواد خام، سرمایهگذاری ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم یک هزار و ۳۱۷ نفر صادر شده است.

او تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۱۵ واحد تولیدی در زیربخش‌های مختلف صنایع کشاورزی با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال، ظرفیت ۱۹۷ هزار تن جذب مواد خام واشتغالزایی ۲۳۸ نفر به بهره برداری رسیده است.

به گفته او، همچنین سه واحد تولیدی راکد با ظرفیت سه هزار و ۳۰۵ تن و اشتغالزایی ۳۱ نفر فعال سازی و دوباره به چرخه تولید اضافه شد.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی در خصوص اعطای تسهیلات بانکی نیز افزود: در سال ۹۶ تعداد ۱۹ فقره پرونده تسهیلاتی صنایع تبدیلی با مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال منجربه عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده و این تسهیلات از محل تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط، فنی و اعتباری استانی، توسعه ملی و بهین یاب اعطا شده است.

به گفته او، هم اکنون حدود ۲۴ طرح کشاورزی با سرمایه گذاری ۸۶۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۲۵ نفر در استان کرمانشاه در دست اجراست.

استان کرمانشاه ۹۴۶ هزار و ۸۷۱ هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود و این ظرفیت

بزرگ به عنوان یکی از محور‌های توسعه پایدار می‌تواند نقش موثری در ایجاد شغل و رونق اقتصادی استان داشته باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار