امروز با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و محلی عملیات اجرایی شبکه جمع‌آوری، خط انتقال و احداث تلمبه‌خانه فاضلاب شهر بندر امام خمینی (ره) آغاز شد.
کد خبر: ۵۷۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸ 26 February 2018

 

آغاز اجرای شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب شهر بندرامام

صادق حقیقی پور در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی تکمیل خطوط انتقال، شبكه‌های اصلی و فرعی و انشعابات خانگی فاضلاب در مناطق شهری فاز يك، گمرک، 250 دستگاه، کوی صدوقی و شهرك مقداد شهر بندر امام خمينی (ره) امروز با اعتبار ٣٠٠ ميليارد ريال آغاز شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقاء شاخص خدمات رسانی شهری در بخش دفع بهداشتی و انتقال فاضلاب عنوان کرد و افزود: طول این پروژه 46 کیلومتر بوده که بعد از بهره‌برداری به 3 هزار و 300 فقره انشعاب خانگی قابلیت واگذاری دارد و جمعیت تحت پوشش این طرح 14 هزار نفر است.

مدیر عامل آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به دیگر تلمبه‌خانه‌های فاضلاب در شهر بندر امام خمینی (ره) بیان کرد: عملیات اجرایی احداث تلمبه‌خانه‌های فاضلاب شماره 23 و 24 و خطوط ورودی و خروجی آن‌ها در شهر بندر امام خمینی (ره) اجرایی می‌شود که با اجرای این طرح ها هزینه بهره‌برداری کاهش و افزایش بهره‌مندی صورت خواهد گرفت.

وی اجرای این طرح ها را در راستای حفاظت از محیط زیست بسیار مهم دانست و تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان و در مدت زمان 10 ماه اجرایی می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و پایداری در خدمات رسانی در پروژه‌ها خاطر نشان کرد: اجرای سیستم نوین دفع فاضلاب در شهر بندر امام خمینی (ره) موجب ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و پایداری در خدمات رسانی به مردم می‌شود.

مدير عامل آبفا خوزستان با اشاره به اجرايی شدن پروژه فاضلاب بندر امام تصريح كرد: بندر امام يكی از شهرهای استان است كه به دليل مسطح بودن آن بايد حتما از ايستگاه پمپاژ استفاده كرد.

حقيقي پور به ساحلی بودن اين شهر اشاره كرد و گفت: فاضلاب شهر بندر امام بسيار حائز اهميت است و با توجه به ساحلی بودن اين شهر بايد فاضلاب تصفيه شود.

مدير عامل آبفا خوزستان افزود: بعد از اجرای اين پروژه باقی مانده شبكه فاضلاب بندرامام ١٧ كيلومتر است و بندر امام ظرف ٣ سال آينده يكی از شهرهای هست كه شبکه فاضلاب آن قطعا تمام می‌شود.

حقيقی پور با اشاره به پيشرفت ٥٠ درصدی تصفيه خانه فاضلاب اين شهر خاطرنشان كرد: قطعا در سال آينده يكی از شهرهای نمونه استان در بحث جمع‌آوری فاضلاب شهر بندرامام است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار