چرا نمایندگان خوزستان سکوت کرده اند؟
بنظر می رسد استعفای مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بتواند آغازی بر یک تحول جدید و اساسی در عرصه اموزش و پرورش باشد و پس از ان بتوانیم به بهود اوضاع بیندیشیم، از این رو این پیشنهاد را جهت بهبود اوضاع تقدیم می کنیم.
کد خبر: ۵۷۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 26 February 2018

با وجود مشکلاتی که در حوزه آموزش و پرورش داریم متاسفانه معلوم نیست چرا نمایندگان استان تاکنون سکوت پیش کرده اند و گامی برای اصلاح وضع موجود و بهبود وضعیت مدیریتی آن برنمی دارند؟

علیرغم آنکه در حوزه کیفی و برنامه ریزی که در ابتدای سال نیز برخی علایم آن مشاهده گردید مشکلاتی را داریم  و جایگاه دانش آموزان خوزستانی در عرصه علمی آزمون های سراسری مانند رتبه های برتر کنکور و... در موقعیتی شایسته و درخور نام خوزستان و استعدادها و توانمندی های آن نیست، سکوت نمایندگان خوزستان مورد انتقاد جدی است.

در سال های اخیر بارها بحث وضعیت نامطلوب آموزشی در استان از طرق مختلف منتشر شده است. متاسفانه شاهد رفع ایرادات و اشکالاتی که موثر بر این وضعیت است و بر روند تعلیم و تربیت فرزندان این دیار اثرگذار است، نیستیم.

در حالی که مردم از نمایندگان شان در مجلس انتظار دارند تا مطالبات و خواسته های آنان را دنبال کنند اما متاسفانه در این اوضاع احوال، مشخص نیست چرتا سکوت پیش کرده اند.


به گزارش "تابناک": در ابتدای سال تحصیلی جاری برخی مدارس در استان بدلیل عدم پیش بینی های قبلی و یا عدم تمهیدات لازم، بدلیل عدم حضور معلمان، کارشان را با تاخیر شروع کردند و پس از مدتی ناگهانی خبر بکارگیری نیروهای حق التدریس منتشر گردید که آنهم حاشیه ها و اعتراضات بسیاری را برانگیخت. در کمال ناباوری بصرف تشکیل پرونده و نامه نگاری نواحی اموزش و پرورش تعداد زیادی از افراد بدون پایش کیفی و انجام مصاحبه و دیگر مراحلی که برای دقت نظر در بکارگیری افراد بعنوان معلم، برای حضور بر سر کلاس های درس انتخاب شدند ضمن انکه گفته می شود همان ضابطه اعلامی توسط مسئولان در خصوص سوابق قبلی این نیروها نیز در بسیاری موارد رعایت نگردید. یعنی در واقع، عدم پیش بینی یا تمهید و اقدام بموقع هم باعث تاخیر در آغاز فعالیت برخی مدارس و هم تعحیل در بکارگیری نیرو بدون رعایت برخی حداقل ها گردید. ضمن انکه بسیاری نیز از اینکه آزمونی برگزار نشد و بدون صابطه مشخصی بکارگیری نشدند معتقد بودند حق انان تضییع گردیده است.


عدم حضور دانش اموزان خوزستان در رتبه های برتر کنکورها و المپیادها و... و ضعف های موجود نشان می دهد علی رغم تاکید استاندار و دیکر مسئولان استان، عملا تحولی را شاهد نباشیم و این می تواند نگران کننده باشد. از سوی برخی مطالب دریافتی تابناک نیز حکایت از اعتراضاتی در برخی مناطق دارد که معتقدند در انتصابات و ب یا بکارگیری برخی نیروها جانبداری های قومی طایفه ای صورت می گیرد که در حال بررسی آنها جهت انتشار هستیم.


بنظر می رسد این فضاها می تواند به ناکارامدی منجر شود و از این بابت بایستی دغدغه داشت چرا که دانش اموزان امیدهای اینده استان هستند و عقل سلیمی نمی پذیرد که بدون ملاحظات و استانداردهای کیفی، زمام تعلیم و تربیت آنان در سر کلاس ها و مدارس بدست افرادی باشد که در یک روند شفاف و ضابطه مند آزمونی و با تعیین ملاکهای کیفی برگزیده نشده باشند.


بنظر می رسد استعفای مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بتواند آغازی بر یک تحول جدید و اساسی در عرصه اموزش و پرورش باشد و پس از ان بتوانیم به بهود اوضاع بیندیشیم، از این رو این پیشنهاد را جهت بهبود اوضاع تقدیم می کنیم.


در روزهای آینده بیشتر در این زمینه سخن خواهیم گفت و پرسش هایی را نیز از نمایندگان محترم استان در مجلس و وزیر محترم آموزش و پرورش خواهیم پرسید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار