بیش از 2000 میلیارد ریال از تسهیلات مشاغل روستایی سهم خراسان رضوی است.
کد خبر: ۵۷۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 26 February 2018

به گزارش تابناک : مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تسهیلات مربوط به طرح مشاغل خانگی قانون حمایت از توسعه مشاغل پایدار در مناطق روستایی و عشایری با هدف ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، تثبیت جمعیت روستایی، پیشگیری از مهاجرت روستائیان، رونق تولید و صنعت در مناطق روستایی به متقاضیان پرداخت می شود که سهم خراسان رضوی از این تسهیلات 2 هزارو 130  میلیارد ریال است.

محمد سنجری افزود: این تسهیلات براساس مقدار بیکاری هر شهرستان ، جمعیت روستایی، جمعیت عشایر و جمعیت مستقر در مناطق محروم توزیع شد.

او گفت: سود این تسهیلات در روستاهای مناطق مرزی چهار درصد و در مناطق محروم 6درصد است، همچنین نرخ سود سرمایه در گردش که از محل تسهیلات مشاغل روستایی به متقاضیان بنگاههای اقتصادی پرداخت می شود 10 درصد با دوره بازپرداخت  یک و نیم ساله است.

مدیرکل تعاون خراسان رضوی افزود: مدت بازپرداخت این تسهیلات در دیگر بخشها اعم از ایجاد بنگاه اقتصادی یا توسعه بنگاه با یک سال تنفس پس از بهره برداری، 6سال است.

محمد سنجری  با بیان این که عامل پرداخت تسهیلات مشاغل روستایی بانک کشاورزی، پست بانک، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید است گفت: ثبت نام متقاضیان از طریق سامانه کارا انجام شده و مهلت جذب اعتبار استانی این طرح تا پایان خرداد سال آینده است.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار