معاون رئیس‌جمهور در قم:
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه واحدهای کارآفرین روستایی تا پنج سال از پرداخت مالیات معاف هستند، گفت: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از مشارکت مجلس بتوانیم برای بیمه نیروهای این واحدها نیز چاره‌اندیشی کنیم.
کد خبر: ۵۷۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 26 February 2018

به گزارش تابناک قم، سید ابوالفضل رضوی عصر امروز در نشست صمیمی با کارآفرینان استان قم که در سالن امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه کارآفرینان افراد خلاق و توانمندی هستند، اظهار کرد: این افراد با عملکرد خود وضعیت موجود را تغییر داده و یک حرکت بزرگ را با استفاده از امکانات حداقلی رقم می‌زنند.

وی با تاکید بر اینکه کارآفرین سرمایه‌ها و ظرفیت‌ها را افزایش می‌دهد، اضافه کرد: طی چند سال آینده پنج میلیون عنوان شغلی حذف می‌شود چراکه کارآفرینان در دنیای کنونی عنوان‌های کاری جدید را ایجاد کرده‌اند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مسؤولان زیرساخت‌های فعالیت کارآفرینان را تامین می‌کنند و در این راستا کوشا هستند تا هماهنگی لازم را برای فعال‌سازی ظرفیت‌ها توسط کارآفرینان انجام دهند.

وی با بیان اینکه هیچ مسؤولی بدون داشتن ظرفیت شنیدن انتقاد نمی‌تواند به نتیجه برسد، تصریح کرد: اصل امر به معروف و نهی از منکر یک قانون اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد، دولتی‌ها و مردم باید نسبت به یکدیگر این قانون را رعایت کنند.

رضوی با اشاره به اینکه ملت بی‌توجه نسبت به رسالت مسؤولان نمی‌توانند حقوق خود را دنبال کنند، عنوان کرد: کارآفرینان قمی باید سازمان مردم نهاد توسعه روستایی را تشکیل دهند تا بتوانند جلسات مختلف را در راستای احقاق حقوق موردنظر دنبال کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: گوش مسؤولان باید بیشتر از زبان آن‌ها کار کند تا بتوانند با شنیدن سخنان مردم کار خود را به شیوه مطلوب دنبال کنند.

وی یادآور شد: پرداخت وام بدون وثیقه ظلم و بی‌عدالتی است و این امر را بنده به هیچ فردی توصیه نمی‌کنم اما اگر طرح روستایی در زمینی اجرا شده که محل طرح سند ندارد، شورای روستا، بخشدار و فرماندار باید تعیین کند که این مکان برای تولیدکننده است و بانک نیز موظف است این زمین را به عنوان ضامن بپذیرد.

رضوی با اشاره به اینکه یک سال تنفس برای تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی درنظر گرفته شده است، گفت: کارمزدی که برای وثیقه این تسهیلات در نظر گرفته شده بر مبنای 12 درصد است و بانک‌ها اجازه ندارند که بیشتر از این مبلغ را محاسبه کنند.

وی با بیان اینکه بانک‌ کشاورزی، پست بانک و بانک توسعه تعاون برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی در محوریت کار قرار دارند، اظهار کرد: بانک حداکثر 20 روز بعد از تایید طرح کارآفرین باید درخواست دریافت وثیقه را ارائه کند اگر هم طرحی را رد کرد باید علت کار خود را نیز ارائه دهد.

رضوی بر لزوم آگاهی مردم نسبت به بسترهای فراهم‌شده برای فعالیت کارآفرینان تاکید و اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی روستاها باید موظف شوند در ورودی روستاها، مساجد و نقاط پرتردد شرایط دریافت تسهیلات بانکی توسط کارآفرینان را با استفاده از بنر به نمایش گذارند.

وی با تاکید بر اینکه انسان توسعه یافته نباید فردگرا باشد، گفت: تشکیل شرکت‌ها و تشکل‌های اقتصادی مشخص می‌تواند نتایج بسیاری را برای کارآفرینان به دنبال داشته باشد؛ تشکل اقتصادی رقابت درونی را کاهش و هم‌افزایی را افزایش می‌دهد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور یادآور شد: هر چند تصمیم‌های مسؤولان گاهی برای واحدها مشکلاتی را به دنبال دارد اما عملکرد اشتباه برخی واحدها نیز مشکلاتی را برای مردم به دنبال دارد و دولت نمی‌تواند خسارت عملکرد اشتباه مدیران این واحدها را از جیب مردم پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای کارآفرین روستایی تا پنج سال از پرداخت مالیات معاف هستند، مطرح کرد: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از مشارکت مجلس بتوانیم برای بیمه نیروهای این واحدها نیز چاره‌اندیشی کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار