قهرمان شطرنج "جام کارون":
استادبزرگ شطرنج ایران گفت: بازیکنان ایرانی آن‌قدر در این رشته پیشرفت کرده‌اند که کار اساتید خارجی برابر ایرانی‌ها سخت شده است.
کد خبر: ۵۷۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 25 February 2018

مسعود مصدق‌پور در خصوص قهرمانی‌اش در رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کارون که در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: سطح مسابقات واقعا بالا بود و اساتید بزرگ چند کشور در این رویداد بین‌المللی حضور داشتند. همچنین نفرات ایرانی که حضور داشتند، جزو برترین‌های کشور بودند و همین‌ها باعث شده بود که تمام دورهای مسابقه حساس پیش برود.

وی بیان کرد: من پس از باختی که در دور چهارم داشتم، توانستم در دورهای بعدی به برد برسم و خودم را به بالای جدول برسانم. در نهایت نیز در دیدار پایانی با احسان قائم‌مقامی به تساوی رسیدم و عنوان قهرمانی را به دست آوردم.

این شطرنج‌باز در خصوص دیدار با احسان قائم‌مقامی در دور نهم نیز گفت: با توجه به این‌که مهره سفید در اختیار من بود، با انتخاب بازی خوب، تقریبا مسابقه راحت‌تری داشتم و همان تدابیری که اندیشیده بودم شد. به نظرم در بخش‌هایی هم می‌توانستم خیلی بهتر بازی کنم ولی متاسفانه به این صورت نشد و بازی به تساوی کشیده شد، در حالی‌که می‌توانستم قائم‌مقامی را هم شکست دهم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش‌بینی می‌کردید که بتوانید بالاتر از احسان قائم‌مقامی قرار بگیرید و عنوان قهرمانی را به دست آورید؟ گفت: با توجه به تمرینات و انگیزه‌ای که داشتم، امیدوار بودم در این مسابقه بهترین نتیجه را کسب کنم. پس از دور چهارم که شکست خوردم، انتظاراتم از خودم کم شد و کار خودم را برای قهرمانی سخت دیدم ولی روحیه جنگندگی‌ام را نباختم و توانستم در هر دور بهتر از قبل باشم. عامل قهرمانی من انگیزه و از دست ندادن روحیه‌ام بود.

مصدق‌پور درباره میزبانی اهواز از جام کارون نیز عنوان کرد: پیش از اینکه به اهواز بیایم، بسیار در مورد آب و هوای اینجا و گرد و غبار هوای آن شنیده بودم اما وقتی آمدم مشکل خاصی را احساس نکردم. کیفیت میزبانی نیز عالی بود.

وی در خصوص شطرنج‌بازان خارجی شرکت‌کننده در این رقابت‌ها،گفت: اساتید بزرگ و معروفی که به اهواز آمده بودند، در چندین دوره قبلی مسابقات ایران نیز حضور داشتند. خدا را شکر شطرنج‌بازان ایرانی آن‌قدر پیشرفت کرده‌اند که اساتید خارجی، کارشان برابر ایرانی‌ها سخت شده است. شطرنج ایران نسبت به چند سال گذشته پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: شطرنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار