مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: حدود ۹ هزار تن سیب و پرتغال برای تنظیم بازار شب عید در این استان ذخیره‌سازی شده است.
کد خبر: ۵۷۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 25 February 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:احد بهجت حقیقی با بیان اینکه استان فارس علاوه بر تامین میوه تنظیم بازار شب عید برای بازار داخلی خود، پرتغال و سیب تنظیم بازار 6 استان دیگر را تامین می‌کند، اظهار داشت: 3 هزار تن پرتغال والنسیا برای بازار فارس و بیش از 2100 تن پرتغال برای استان‌های دیگر ذخیره شده و در سردخانه‌ها در حال نگهداری است.

وی با بیان اینکه 2 هزار تن سیب تنظیم بازار شب عید برای بازار داخلی فارس و 1800 تن سیب برای 6 استان دیگر ذخیره‌سازی شده است، افزود: مردم از بابت تامین میوه شب عید هیچ نگرانی نداشته باشند زیرا علاوه بر این 9 هزار تن، سیب و پرتغال مازاد بر نیاز استان از باغداران خریداری و ذخیره‌سازی شده است که در صورت تلاطم بازار بلافاصله به بازار تزریق شود تا قیمت‌ها ثابت بماند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس خاطرنشان کرد: امسال با وجود اینکه خشکسالی، مقداری به تولید میوه در باغات فارس آسیب زد اما آسیب در حدی نبود که نیاز به واردات میوه داشته باشیم و تمام نیاز بازار از میوه‌های داخلی تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال بدون یک ریال اعتباری دولتی و به واسطه اعتمادی که باغداران به سازمان تعاون روستایی و اتحادیه باغداران استان فارس داشتند میوه تنظیم بازار شب عید تامین شده است، عنوان کرد: ارتباط باغداران با سازمان تعاون روستایی و اتحادیه باغداران دوسویه است و آنها به واسطه خدماتی که در چند سال اخیر دریافت کرده‌اند با وجود اینکه هنوز پولی دریافت نکرده‌اند برای ذخیره‌سازی میوه با ما همکاری کرده‌اند.

بهجت حقیقی با تاکید بر اینکه پول خرید پرتغال قبل از اتمام سال به حساب باغداران واریز می‌شود، افزود: تاکنون 30 درصد پول خرید سیب به باغداران پرداخت شده است و مابقی آن نیز تا قبل از عید نوروز به باغداران پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار