به دنبال انتشار گفتگوی نماینده اهواز در مجلس، شرکت توسعه نیشکر توضیحاتی برای این خبرگزاری ارسال کرد.
کد خبر: ۵۷۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲ 24 February 2018

 

توضیحات شرکت نیشکر خوزستان در مورد سخنان نماینده اهواز

در توضیحات روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر خوزستان عنوان‌شده است: پیرو انتشار سخنان نماینده مردم محترم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تیتر «انتظار از نیشکر بیش از ساخت یک مدرسه است» مورخ ۲۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ و طرح برخی مسائل، توضیحات ذیل جهت روشن شدن ابعاد موضوعات طرح شده، ارسال می‌گردد.

به لطف خداوند متعال روز ۲۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ برای شرکت توسعه نیشکر یکی از روزهای خوب و درخشان تقویم محسوب می‌شود چرا که در دهه مبارک فجر با همت فرزندان این خطه سرافراز و با همدلی و همکاری بین مسئولان محلی و استانی و شرکت توسعه نیشکر، مدرسه دعبل خزاعی در روستای مبارکه ۳، جولانگاه سرود سرافرازانه میهن اسلامی‌مان شد که از حنجره‌های کوچک و دهان‌های همچون شکوفه کودکان روستای مبارکه ۳ طنین‌انداز می‌شد و بدون شک هیچ هدیه‌ای در جهان نمی‌تواند طنین مشعوف کننده این صدای کودکانه را از ذهن آدمی بزداید و شاید بهترین خسته نباشید برای کسانی که به ساخت این مدرسه همت گماردند همین قدرشناسی کودکانه باشد و امیدواریم که ما بتوانیم به‌عنوان خدمتگزاران کوچک این مردم بسامد این روزهای خوب تقویم را برای مردم منطقه بیش از گذشته تکرار کنیم.

اما در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی شرکت توسعه نیشکر باید گفت عمدتاً در حال حاضر گفتمان مبتنی بر تقویت سرمایه و مسئولیت اجتماعی شرکت توسعه نیشکر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت همواره موردتوجه بوده و هست. در همین راستا هشتمین مدرسه شرکت توسعه نیشکر در منطقه مجاور کشت و صنعت دعبل خزاعی به بهره‌برداری رسید و به‌زودی دو مدرسه دیگر نیز در روستای خضیرات و شهرستان شادگان به بهره‌برداری می‌رسد. لذا در حوزه مدرسه‌سازی در حال حاضر شرکت توسعه نیشکر جزء شرکت‌های پیشگام محسوب می‌شود و علاوه بر آن فعالیت‌های دیگر نظیر برون‌سپاری فعالیت‌های مرتبط با کشاورزی به روستائیان منطقه و تدوین و عملی سازی کشاورزی اجتماعی که رویکردی با محوریت روستائیان پیرامون کشت و صنعت‌ها است از توجه و اهتمام شرکت به مفهوم مسئولیت اجتماعی سامان می‌یابند.

اما در خصوص اشاره به تأمین آب برای کشاورزان منطقه، همچنان که نماینده مردم محترم اهواز به‌خوبی اشراف دارند. تائید و تأمین آب کشاورزی بر اساس موارد مندرج قانون بر عهده دو وزارتخانه جهاد کشاورزی (تائید نیاز آبی) و وزارت نیرو (تأمین آب) می‌باشد و بر اساس منویات قانونی شرکت توسعه نیشکر نمی‌تواند نقشی در تأمین آب کشاورزی منطقه داشته باشد و از سوی دیگر نیز تجهیزات آبیاری این شرکت مطابق با اراضی تعریف شده محدوده طرح بوده و به لحاظ فنی نیز در این زمینه محدودیت وجود دارد.

اما در خصوص اشتغال باید گفت که اشتغال و ایجاد امنیت پایدار در خوزستان مهم‌ترین پتانسیل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خوزستان است. استراتژی شرکت توسعه نیشکر در خصوص اشتغال، در اولویت نخست تأمین نیروی انسانی از روستاهای حاشیه طرح، در اولویت دوم از شهرهای هم‌جوار و در گام سوم تأمین نیروی انسانی از کل استان خوزستان می‌باشد لذا در حال حاضر در مجموع بیش از ۱۸ هزار نفر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در حال فعالیت می‌باشند که از این تعداد ۹۹.۶ درصد نیروهای بومی و ۴ دهم درصد را نیروهای غیربومی تشکیل می‌دهند.

در پایان یادآور می‌شویم که توجه به تجربه تاریخی موفقیت‌های به دست آمده در حوزه سرمایه اجتماعی نشان می‌دهد که در چهارچوب یک ادبیات تعاملی و با هم‌افزایی بین بخشی می‌توان فرصت‌های ارزنده‌ای برای رفع محرومیت‌ها در منطقه ایجاد کرد لذا در این زمینه از نقش فرماندار محترم شهرستان کارون و سایر مسئولین محلی و استانی در ایجاد این هم‌افزایی و همچنین از نماینده مردم محترم اهواز به خاطر حضور در مراسم مذکور که مایه دلگرمی همه تلاشگران این عرصه است تشکر کرده و امیدواریم که همگان از این همدلی و هم‌افزایی بیش از گذشته بهره ببریم.


سخنان جواد کاظم نسب الباجی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح مدرسه ساخت شده توسط شرکت نیشکر خوزستان عنوان شد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار