در نشست خبری با موضوع سمینار بین المللی CSR در اهواز مطرح شد:
رئیس مرکز CSR اتحادیه اروپا اظهار کرد: معتقد هستم خوزستان دارای ظرفیت بالایی است که بتواند با استفاده از استراتژی های CSR موقعیت های تجاری خوبی را در این استان فراهم کند.
کد خبر: ۵۷۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹ 24 February 2018

ظرفیت بالای خوزستان در  کسب موقعیت های تجاری با استفاده از استراتژی های CSR

مهندس سید فضل الدین موسوی عضو هیئت مدیره و مسئول کمیته امور استان های انجمن روابط عمومی ایران در نشست خبری با موضوع سمینار بین المللی CSR که ظهر امروز در مجموعه تیارا برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی معنایی فراتر از عام دارد که در همایش ها و جلسات مختلف به آن پرداخته شود و به اعتقاد ما اجتماع سیستماتیک که از جامعه پیرامون خود نفع می برد نسبت به آن جامعه( دولتی یا خصوصی) مسئولیت دارد.

به گزارش "تابناک" وی مسئولیت اجتماعی را شامل مراکز علمی، دانشگاه ها، نهادهای غیرانتفاعی، نهادهای حاکمیتی، شرکت ها و صنایع نام برد و‌ گفت: در سمینار بین المللی CSR و در گام اول به CSR و مسئولیت اجتماعی دولت و توسعه پایدار پرداختیم چرا که مسئولیت اجتماعی را منحصر در شرکت ها می کنیم، در ایران شرکت ها تعریف خاصی دارند.

موسوی با بیان اینکه استان خوزستان یک استان صنعت خیز و در برگیرنده شرکت های بزرگ در کشور می باشد، ادامه داد: انتظار داریم در سمینار CSR که فردا در اهواز برگزار می باشد مفهوم جامع مسئولیت اجتماعی در بین مسئولین و مدیران جا بیفتد. هدف از برگزاری این سمینار تبیین مفاهیم و‌ جایگاه مسئولیت اجتماعی در جامعه می باشد.

عضو هیئت مدیره و مسئول کمیته امور استان های انجمن روابط عمومی ایران به رویکردهای کلی و تخصصی سمینار CSR اشاره کرد و‌ گفت: انتظار ما این است که در وضعیت مطلوب هر شرکت مسئولیت اجتماعی خود را بداند و هم به آن وظایف عمل کند.

وی در پایان از سازمان هایی که به برگزاری این سمینار کمک کردند تشکر کرد و گفت: از استانداری خوزستان، سازمان آب و برق خوزستان، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران که به برگزاری این سمینار کمک کردند کمال تشکر را داریم.

در ادامه این نشست خبری مارتین رئیس مرکز CSR اتحادیه اروپا، به مفاهیم CSR در ایران برای ترغیب بیشتر شرکت ها در زمینه مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و‌ بیان داشت: به عنوان یک ارائه دهنده مفاهیم CSR که در اتریش فعالیت دارم در ۴۰ کشور جهان این نمایندگی را دارم و قضد دارم این نمایندگی را گسترش دهم و‌فعالیت بیشتری داشته باشم.

مارتین، افزود: بسیاری از مردم و شرکت ها تصور می کنند CSR به عنوان یک عمل خیرخواهانه به حساب می آید و مفهوم اصلی CSR را متوجه نشدند. در این سمینار ما از مفاهیم اصلی مسئولیت اجتماعی صحبت خواهیم کرد.

رئیس مرکز CSR اتحادیه اروپا به مفهوم اصلی CSR اشاره کرد و بیان داشت: مفهوم واقعی CSR آن است که چگونه تجارت را برقرار می شود و چگونه خدمات خود را ارائه و‌ محصولات خود را به مصرف کننده عرضه می دهیم.

وی با بیان اینکه مفهوم CAR در بسیاری از کشورها و‌شرکت ها در حال جهانی شدن است، عنوان کرد: بسیاری از شرکت ها برای شروع فعالیت با دیگر شرکت ها اولین چیزی که مدنظر قرار می دهند آن است که شرکت مقابل مفهوم CSR را در استراتژی عملکرد خود قرار می دهد یا خیر؟ در غیر این صورت با آن شرکت وارد بحث و گفتگو نخواهند شد.

مارتین در پایان اظهار کرد: معتقد هستم خوزستان دارای ظرفیت بالایی است که بتواند با استفاده از استراتژی های CSR موقعیت های تجاری خوبی را در این استان فراهم کند.

گفتنی است در این نشست خبری ؛ مهندس سید فضل الدین موسوی عضو هیئت مدیره و مسئول کمیته امور استانهای انجمن روابط عمومی ایران؛ مارتین رئیس مرکز CSR اتحادیه اروپا؛ کیم هو سفیر کره جنوبی در جمهوری اسلامی ؛ مهندس تایماز سیدمصطفایی رایزن بازرگانی کره؛ سعید رضوانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان ، سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان و شهاب رزمی مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری خوزستان حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار