مدیر کل راه آهن زاگرس:
مدیر کل راه آهن زاگرس گفت: با هدف توسعه خدمات ریلی و تامین نیازهای شهروندان، خطوط ریلی حوزه زاگرس بازساری می‌شود.
کد خبر: ۵۶۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 23 February 2018

مهرداد انصاری با اشاره به مراحل پایانی بازسازی خط ریلی حوزه زاگرس اظهار کرد: بودجه تعمیر و تعویض این پروژه را راه آهن جمهوری اسلامی با توجه فرسودگی و سوانح زیاد ریلی، ضروری است.

وی افزود: بازسازی این مسیر ریلی با توجه به ترددهای زیاد قطارها و مسدود شدن این مسیر مورد توجه قرار گرفت.

انصاری گفت: در هر 4 روز مسدودی مسیر 1600 متر ریل بازسازی می شود، که این بازسازی با توجه به استانداردها از ایمنی و طول عمر زیادی برخوردار خواهد بود‌.

مدیر راه آهن زاگرس عنوان کرد: در بازسازی این مسیر پرتردد، حدود 28 کیلومتر در تونل‌ها، 14 کیلومتر نیز از مسیر نیز در پرتگاه‌های خطرناک و روی پل‌ها بوده که امکان کار را برای ما بسیار دشوار ساخته بود.

وی گفت: طی 9 ماه اخیر این مسیر حدودا 80 کیلومتری بازسازی شده و تنها 3 کیلومتر باقی مانده که با پیش بینی های صورت گرفته در تاریخ 20 اسفند امسال به اتمام خواهید رسید.

انصاری با اشاره به استفاده از نیروهای بومی در طول بازسازی افزود: در طول مدت بازسازی در هر ایستگاه برای 200 نفر از نیروهای بومی آن منطقه اشتغالزایی به وجود آمد.

مدیرکل راه آهن زاگرس بیان کرد: از زمان ساخت راه آهن تنها درسال 1372 یک بار این مسیر تعمیرات داشته و دیگر هیچ گونه بازسازی در این مسیر صورت نگرفته که امسال پس از نیم قرن بازسازی کامل صورت گرفته است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار