رئیس فدراسیون شطرنج خبر داد:
رئیس فدراسیون شطرنج از برگزاری پنج دوره مسابقه شطرنج بین المللی و ملی در کشور تا پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۵۶۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 22 February 2018

 

برگزاری ۵ مسابقه شطرنج تا پایان سال

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج پیش از ظهر امروز پنجشنبه در نشست مشترک رؤسای فدراسیون های ورزشی که با حضور وزیر ورزش و جوانان در اهواز برگزار شد، عنوان کرد: از سال ۲۰۰۱ تا کنون ورزش شطرنج کشور وضعیت جدی تری پیدا کرده و از رده ۷۴ در سال ۲۰۰۱ به رده ۵۱ در سال ۲۰۰۱۵ رسیده است؛ بعد از آن نیز با فعالیت های مختلف در حوزه ارتباطات بین المللی به رده ۲۸ صعود پیدا کرد.

وی در ارتباط با مسابقات برگزار شده و آن دسته از مسابقاتی که قرار است تا پایان سال برگزار شود، گفت: یک مسابقه بین المللی در همدان، جام فجر در آمل، جام فردوسی در مشهد، جام کارون در خوزستان و مسابقه ای هم در پایتخت برگزار خواهد شد.

کسب یک سهمیه برای المپیک سوار کاری در آرژانتین

مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوار کاری نیز با حضور در این نشست مشترک گفت: در سال جاری به صورت هم زمان با دهه مبارکه فجر چهارمین مسابقه بین المللی سوارکاری با حضور ۲۱ سوارکار خارجی از ۱۱ کشور دنیا در ایران برگزار شد.

وی افزود: مبلغی که باید برای جایزه پرداخت می شد بین ۵۰ تا ۱۵۰ هزار فرانک سوئیس بوده که با جذب اسپانسر جوایز را پرداخت و ناظر فدراسیون جهانی نیز برای اولین بار در این مسابقات حاضر شد. این مسابقه بین المللی ۱۸ الی ۲۰ بهمن ماه سال جاری برگزار شد؛ نفر اول در این مسابقه از کشور هلند بود اما مابقی مقام ها را کشور ما به خود اختصاص داد.

خلیلی تصریح کرد: یک سهمیه المپیک برای نوجوانی از استان زنجان به منظور حضور در المپیک سوارکاری جوانان در آرژانتین، برای مسابقات آسیایی نیز برای اولین بار دو سهمیه برای بانوان کشور کسب کردیم که البته مردان نیز در این سطح از مسابقات تاکنون شرکت نکرده بودند.

وی اظهار کرد: در خوزستان سه هزار اسب ریجستر شده وجود دارد و این استان در حوزه اسب دوانی جایگاه خوبی دارد؛ استانداری خوزستان نیز در اطراف شهر اهواز زمینی برای پیست اسب دوانی اختصاص داده تا بتوانیم مجموعه ای آبرومند در این حوزه داشته باشیم.

مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس ایران نیز در این نشست عنوان کرد: مسابقات ورزشی بین المللی فجر سالیانه در کشور برگزار می شود، در همین راستا از تاریخ ۱۴ تا ۲۱ بهمن ماه سال جاری میزبان رده جوانان این مسابقات بودیم؛ ۶۶ ورزشکار مرد و ۲۶ نفر از بانوان ورزشکار در این مسابقات حضور داشتند.

وی افزود: با توجه به نیاز نداشتن روادید در مناطق آزاد، این مناطق بهترین مکان برای میزبانی مسابقات بین المللی هستند و امیدوار هستیم از این ظرفیت مهم در منطقه آزاد اروند به میزبانی استان خوزستان نیز بهره مند شویم.

شایسته با اشاره به استقبال خوب از مسابقات بین المللی ورزشی به میزبانی جزیره کیش گفت: پنج مسابقه آسیایی و چهار مسابقه بین المللی در این جزیره برگزار شد؛ امیدوارهستیم این مسابقات را در سال آینده نیز میزبانی کنیم.

 

منبع: مهر

برچسب ها: شطرنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار