ستاندار خوزستان در نشست مشترک روسای فدراسیون های ورزشی با وزیر ورزش و جوانان:
استاندار خوزستان با بیان این که سرمایه گذاری در زمینه روحی، جسمی و روانی خوزستان، سرمایه گذاری برای تمام کشور خواهد بود، افزود: امیدوارم سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت های ورزشی در خوزستان افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۵۶۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 22 February 2018

 

منافع ارتقای شاخص های ورزشی استان به همه کشور می رسد / لزوم توجه جدی به توسعه سالن های ورزشی سرپوشیده مجهز به سیستم های سرمایشی در خوزستان

دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست مشترک روسای فدراسیون ورزشی کشور با وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد : به علت وجود رودخانه های پرآب و دمای بالای هوا ، ورزش شنا مورد توجه جوانان استان است.اما متاسفانه زیرساخت های این ورزش در استان آماده نیست. آمار بالای غرق شدگان در استان نشان از کم توجهی در این حوزه است ، در این زمینه نشست ویژه ای با وزارت کشور برگزار شده است.

به گزارش "تابناک" وی با بیان این که نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه ورزش شنا توجه خوبی صورت نگرفته است، گفت: مردم به صورت سنتی از رودخانه ها استفاده می کنند و این مسئله باعث شده که بیشترین تعداد غرق شدگان رودخانه ای کشور در پنج سال اخیر به خوزستان اختصاص داشته باشد.

شریعتی گفت: با توجه به گرمای طولانی در خوزستان و تغییر اقلیم بیش از 55 روز از سال جاری را شاهد گرمای بالای 49 درجه بودیم، در حالی که این روزها در سال گذشته 13 روز بود؛ بنابراین باید به توسعه سالن های ورزشی سرپوشیده مجهز به سیستم های سرمایشی توجه جدی داشته باشیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: میانگین سرانه فضای ورزشی خوزستان از میانگین کشوری پایین تر است و شهرهایی مثل ایذه و رامهرمز به عنوان قطب کشتی یا شهرهای دیگر که ظرفیت های پررنگی دارند، باید بیشتر در کانون توجه قرار بگیرند.

رییس شورای ورزش استان خوزستان در ادامه با اشاره به وجود استعدادهای فراوان در رشته های ورزشی استان خوزستان گفت : حضور و افتخار آفرینی ورزشکاران استان در میادین ملی و بین المللی توجه ویژه ای به توسعه زیرساخت های ورزش را می طلبد .

شریعتی گفت : با توجه به مسائلی همچون ریزگردها مردم خوزستان در معرض آسیب پذیری بیشتری در حوزه سلامت هستند، بنابراین باید بالاتر از حد استاندارد زیرساخت های ورزشی را برای مردم فراهم کرد تا امکان ورزش برای آن ها بیشتر تامین شود و خطرات و ریسک های در معرض خود را جبران کنند. باید امکانات لازم را برای استفاده همه شهروندان از اماکن ورزشی فراهم کرد.

شریعتی بیان کرد: اگر شرایط بیشتری برای بروز استعدادهای ورزشی فراهم و زیرساخت ها نیز تقویت شوند، قول می دهیم که ورزشکاران خوزستانی در مجامع بین المللی برای کشور افتخارآفرینی کنند.

استاندار خوزستان با بیان این که سرمایه گذاری در زمینه روحی، جسمی و روانی خوزستان، سرمایه گذاری برای تمام کشور خواهد بود، افزود: امیدوارم سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت های ورزشی در خوزستان افزایش پیدا کند.

استاندار خوزستان در پایان گفت : منافع سرمایه گذاری در ارتقای سلامت و تندرستی مردم استان، به همه مردم کشور می رسد .چرا که خوزستان نقش بی بدیلی در شاخص های توسعه کشور ایفا می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار