استاندارخوزستان با تاکید بر تکمیل پروژه های زیرساختی منطقه مهدیس اهواز گفت: این پروژه ها باید تا پایان اسفندماه به اتمام برسد تا در سال جدید برای حل مشکلات منطقه ای دیگر از کلان شهر اهواز ورود کنیم.
کد خبر: ۵۶۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹ 21 February 2018

دکتر غلامرضا شریعتی در جلسه بررسی مشکلات منطقه مهدیس اهواز که امروز چهارشنبه (دوم اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزارشد، اظهار کرد: کار ساماندهی و رسیدگی به مشکلات منطقه مهدیس اهواز به صورت دسته جمعی و با همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی مربوطه انجام شد و خوشبختانه در حال به نتیجه رسیدن است.

وی با بیان اینکه با همکاری بین بخشی می‌توانیم کارهای بزرگی که یک دستگاه به تنهایی از پس آن بر نمی‌آید را به نتیجه برسانیم، تصریح کرد: مهدیس منطقه‌ای است که از کمترین امکانات زیرساختی برخوردار بود به طوری که مردم رغبتی به ساخت و ساز در آن نداشتند و فقط افرادی که ناچار بودند در آنجا زندگی می‌کردند؛ خوشبختانه با ایجاد زیرساخت‌های جدید از جمله آب، برق، شبکه فاضلاب و گازرسانی، اکنون مردم این منطقه با مراجعه به تعاون جهت ساخت و ساز اقدام کرده‌اند.

استاندارخوزستان بیان کرد: اگرچه این حق مردم است که قبل از اسکان زیرساخت‌ها را ما ایجاد کنیم اما اکنون تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان وارد کار شده و بسیاری از مشکلات منطقه را حل کرده‌اند.

شریعتی با یادآوری روزهای نخست بازدید از منطقه مهدیس گفت: روزهای نخست که از منطقه مهدیس بازدید داشتیم وضعیت اسفناکی داشت و به نظر می‌رسید مردم از سر ناچاری آنجا زندگی می‌کردند؛ به طوری که قسمتی از یک کلانشهر نبود و امکانات آن حتی از یک روستا هم کمتر بود اما در یک مقطع پیگیری و همکاری همه دستگاه‌ها موجب شد بسیاری از مشکلات این منطقه حل شود.

وی ادامه داد: از همه مسئولین که در این زمینه کمک کردند تشکر ویژه دارم و از آنها می‌خواهم بخش‌های باقی مانده پروژه‌ها را به پایان برسانند و حاصل این تلاش‌ها به نتیجه مطلوب برسد.
استاندارخوزستان با بیان اینکه گزارشات شهرداری نشان می‌دهد در کلانشهر اهواز ۱۷ نقطه همانند مهدیس داریم، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم مرحله به مرحله همه این مناطق را بهبود ببخشیم. چنین مناطقی زیبنده اهواز و خوزستان نیست و ما موظف هستیم حقوق این مردم را ادا کنیم.حقوق شهروندان با ایجاد زیرساخت برای زندگی سالم رعایت می شود.

وی با تأکید بر هماهنگی بین بخشی بین دستگاه‌های اجرایی گفت: عدم هماهنگی و بی‌برنامگی ناکارآمدی مسئولان را در ذهن مردم تداعی می کند؛ نباید بگذاریم مردم در این شرایط سخت قرار بگیرند و چنین تصوری در ذهن آنها به وجود بیاید.

استاندارخوزستان تصریح کرد:تمام نقاط اهواز باید برای زندگی سالم مردم مهیا شود. امیدواریم در جلسه بعدی کار مشکلات منطقه مهدیس جمع شده باشد برای سال آینده وارد مناطق دیگر اهواز شویم و مشکلات آنها را حل کنیم. دستگاه‌های اجرایی بندهای باقی مانده پروژه های مهدیس را تا آخر اسفند به اتمام برسانند تا هم رضایت مردم شهروندان و ساکنین منطقه را جلب و هم شرایط را برای سایر مناطق اهواز به وضعیت مناسب و قابل زیست سالم برسانیم.

وی در پایان اشاره به ساماندهی کارگران شهرداری در منطقه مهدیس گفت: کارگران حق تعیین محل کار خود را ندارند و تعیین محل کار به عهده دستگاه متولی است؛ شهرداری با تعامل و گفتگو این مساله را حل نماید و با تحمل و سعه صدر برخورد شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار