دبیر نظام صنفی کشاورزی آبادان:
دبیر نظام صنفی کشاورزی آبادان گفت: خسارت‌های ناشی از گردوخاک تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست و کشاورزان باوجوداینکه مزارع و باغات خود را بیمه می‌کنند اما مشمول دریافت بیمه خسارت ریزگردها نشدند.
کد خبر: ۵۶۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 20 February 2018

شاکر هندالی بابیان اینکه آبادان یکی از قطب‌های تولید خرما است، اظهار کرد: تولیدکنندگان خرما از ابتدای اسفند باید نخیلات خود را برای فصل زراعی 97-96 بیمه کنند.

وی با تأکید بر جدی گرفتن بیمه محصولات کشاورزی توسط کشاورزان و باغداران افزود: اگرچه صندوق بیمه محصولات کشاورزی به تعهدات خود در قبال کشاورزان آن‌طور که انتظار می‌رود عمل نمی‌کند اما بااین‌حال ما از کشاورزان می‌خواهیم مزارع و باغات خود را بیمه کنند تا در زمان وقوع خسارت مشمول دریافت غرامت شوند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی آبادان در رابطه با صندوق بیمه محصولات کشاورزی عنوان کرد: این صندوق خسارت کشاورزان را با تأخیر چندماهه پرداخت می‌کند.

وی افزود: از سویی تعهدات این صندوق در پرداخت خسارات کشاورزان کم و بعضاً ناچیز است همچنین صندوق بیمه محصولات کشاورزی برخی موارد مربوط به محصولات کشاورزی را تحت پوشش بیمه قرار نمی‌دهد.

هندالی بیان کرد: با توجه به وقوع مکرر پدیده ریزگردها، گردوغبار و آلودگی‌های ناشی از آن سالانه خسارت‌های زیادی را برای کشاورزان و باغداران در پی دارد

وی افزود: خسارت‌های ناشی از گردوخاک تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست و کشاورزان باوجوداینکه مزارع و باغات خود را بیمه می‌کنند اما مشمول دریافت بیمه خسارت ریزگردها نشدند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی آبادان گفت: انتظار می‌رود صندوق بیمه محصولات کشاورزی به این موضوع رسیدگی کرده و خسارت‌های مربوط به ریزگرد را به تعهدات خود اضافه کند.

وی عنوان کرد: زمانی که کشاورزان می‌بینند صندوق بیمه محصولات کشاورزی به تعهدات خود عمل نمی‌کند انگیزه خود را برای بیمه کردن مزارع و باغات از دست می‌دهند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار