رییس پلیس راه خوزستان خبر داد:
رییس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه آمار تردد خودروهای شوتی(حامل بار قاچاق) در محورهای خوزستان افزایش پیدا کرده است گفت: جریمه و برخورد با خودروهای شوتی، بازدارندگی کافی را نداشته است.
کد خبر: ۵۶۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲ 19 February 2018

سرهنگ رضا دولتشاهی با اشاره به مشکلات و وضعیت محورهای خوزستان اظهار کرد: تصادفات در استان خوزستان در 10 ماه نخست امسال بیش از 460 نفر کشته داشته که این تعداد نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش یافته است اما همچنان آمار تصادفات فوتی خوزستان بالا است و خواسته ما در این زمینه محقق نشده است.

وی افزود: عدم توجه به جلو، سرعت زیاد و همچنین تردد خودروهای حامل بار قاچاق (شوتی) که در حال حاضر افزایش پیدا کرده و سرعت بالایی دارند از دلایل عمده آمار بالای تصادفات هستند.

رئیس پلیس راه خوزستان ادامه داد: در بهمن‌ماه حدود 10 کشته به دلیل تردد خودروهای شوتی یا برخورد خودروهای دیگر با خودروهای شوتی در محورهای خوزستان داشتیم.

دولتشاهی عنوان کرد: خودروهای شوتی معمولا به دلیل حمل بار قاچاق با سرعت بالا و شب هنگام تردد می‌کنند که همین امر موجب خستگی رانندگان، خواب‌آلودگی و در پی آن افزایش تصادفات می‌شود.

رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه در آستانه عید نوروز تردد خودروهای شوتی بیشتر می‌شود، افزود: کنترل خودرودهای شوتی بسیار سخت است. اگر بخواهیم این خودروها را متوقف کنیم احتمال واژگونی آن‌ها بیشتر می‌شود زیرا به فرمان پلیس توجه نمی‌کنند و این امر موجب واژگونی این خودروها می‌شود.

وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه دوربین‌های ثبت تخلفات و گشت‌های پلیس تخلف خودروهای شوتی را ثبت می‌کنند و با آن‌ها برخورد می‌شود ولی جریمه‌ها بازدارندگی کافی را نداشته است.

رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه قانون به کارگیری سلاح را برای توقیف خودروهای حامل بار قاچاق مجاز دانسته است، گفت: ما سعی کرده‌ایم که خود مردم این مورد را رعایت کنند تا از چنین مواردی استفاده نکنیم.

دولتشاهی عنوان کرد: خودروهای شوتی بیشتر از محورهای هندیجان، دیلم، گناوه، ماهشهر، و همچنین از امیدیه تردد می‌کنند اما در نهایت همه به سمت اهواز می‌آیند. همچنین این خودروها از مسیرهای فرعی و غیرمجاز تردد می‌کنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار