معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست:
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت:همه اسنادی که در حوزه محیط زیست موجود است نشان می‌دهد که ما در این حوزه خطا کردیم و باید آن را درست کنیم.
کد خبر: ۵۶۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 19 February 2018

کاوه مدنی صبح امروز در همایش شیوه‌های نوین حفاظت محیط زیست که در محل سالن همایش گیت بوستان برگزار شد، اظهار کرد: مشاهده اسناد بالا دستی نشان می‌دهد که محیط زیست باید در مقاطع مختلف تحصیلی گنجانده شود اما تا امروز این مهم محقق نشده است.

وی افزود: محیط زیست اهمیت زیادی در زندگی ما دارد و آنچه که باید تغییر کند و سالم بماند و احیا شود تفکر ما است و برای تغییر تفکر نیاز به آموزش است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه شاید تغییر تفکرات شکل گرفته خیلی سخت باشد، عنوان کرد: اصلاح تفکر در مدارس سرمایه‌گذاری بسیار بزرگی است و باید محقق شود.

مدنی با انتقاد از اینکه زمان زیادی طول کشید تا با آزمون خطا متوجه اهمیت محیط زیست شویم، بیان کرد: نسل آینده که قرار است سکان محیط زیست را به عهده بگیرد باید اهمیت محیط زیست را از حالا به خانواده و اطرافیان خود یادآوری کند.

وی با بیان اینکه خوزستان در آموزش محیط زیست یکی از استان‌های الگو برای سایر استان‌ها است، گفت: از سال 92 تا کنون طرح‌های مختلفی که در حوزه آموزش محیط زیست صورت گرفته 300 هزار دانش‌آموز و دانشجو را در خوزستان تحت پوشش خود قرار داده است.

مدنی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در بعدهای اجتماعی آموزش‌وپرورش خیلی از بیشتر از کارهای سازه‌ای و فنی ما اثر دارد.

وی بیان کرد: همه اسنادی که در حوزه محیط زیست موجود است نشان می‌دهد که ما در این حوزه خطا کردیم و باید آن را درست کنیم.

مدنی با تأکید مستند صحبت کردن در حوزه محیط زیست و نشان دادن عمق اتفاقاتی که در این حوزه رخ داده، گفت: نه تنها در خوزستان بلکه در کل کشور محیط زیست باید احیا شود.

وی با بیان اینکه پای محیط زیست به آموزش‌وپرورش کشیده شود، بیان کرد: فضای مدارس، دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی، باید محیط زیستی شده و دانش آموزان باید با آموزه‌های محیط زیست بزرگ شوند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار