نشست پيش بينی پنج ساله بهره‌دهی چاه‌های نفت و توليد، توزيع و تزريق گاز شركت بهره‌برداری نفت و گاز كارون با حضور مدير عامل شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 19 February 2018

بيژن عالی پور مدير عامل شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب در اين نشست ضمن بررسی عملكرد توليد شركت نفت و گاز كارون در سال 1396، برگزاری جلسات پيش بينی توليد را از مهمترين رويدادهای اين شركت برشمرد و تاكيد كرد: نتايج و دستاوردهای اين نشست‌ها به عنوان برنامه توليد در شركت ملی نفت ايران نفت مصوب می‌شود.

وی با تقدير از تلاش‌های صورت گرفته در شركت بهره‌برداری نفت و گاز كارون برای تحقق برنامه‌های توليد، اظهار کرد: با راه‌اندازی فاز نخست نمكزدايی 220 هزار بشكه‌ای اهواز متمركز در حوزه عملیاتی این شركت از كاهش 75 هزار بشكه نفت جلوگيری به عمل آمد.

عالی پور با اشاره به قرار داشتن مخازن نفتی در نيمه دوم عمر خود، برنامه‌ريزی دقيق و محاسبه و تعيين ملزومات مورد نياز متناسب با شرايط مخازن را مورد تاكيد قرار داد.

محسن دهانزاده مدير عامل شركت بهره‌برداری نفت و گاز كارون نيز در اين نشست با تقدير از حمايت‌ها و پشتيبانی مديرعامل و مديران شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب از اين شركت گفت: برنامه افزايش توليد شركت نفت و گاز كارون از ابتدای سال جاری تاكنون به ميزان 109.2 درصد محقق شده كه به طور ميانگين موجب افزايش روزانه 135 هزار بشكه شد.

وی افزود: در اين مدت ميانگين توليد نفت خام این شرکت نيز به ميزان يك ميليون و 50 هزار بشكه تحقق يافت.

دهانزاده، حجم عمليات تعميری روی چاه‌ها بوسيله لوله مغزی سيار را 1180 دكل روز عنوان كرد و گفت: در سال جاری به طور ميانگين روزانه 4 عمليات لوله مغزی بر روی چاه‌ها انجام شده كه نشان می‌دهد برای تحقق برنامه توليد بدون وقفه كار كرده‌ايم.

وی تصریح کرد: برای اجرای عمليات لوله مغزی سيار حتماً بايد دستگاه MOT حضور داشته باشد تا از آلودگی محيط زيستی جلوگيری به عمل آيد، بنابراین در سال جاری با استفاده از اين دستگاه از سوزاندن 1316 بشكه نفت ممانعت شده كه استحصال این میزان نفت، رقم قابل توجهی در عملکرد تولید این شرکت و همچنین پیشگیری از آلودگی محیط زیست به شمار می‌رود.

مدير عامل شركت بهره‌برداری نفت و گاز كارون در ادامه اظهار کرد: اين شركت هم اكنون 38 پروژه سرمايه‌ای با اعتبار مالی 2 هزار ميليارد ريال در دست اجرا دارد كه در زمينه حفظ و نگهداشت توليد و پشتيبانی از توليد است.

دهانزاده در ادامه حجم عمليات بازرسی و ضخامت سنجی تاسيسات اين شركت در 11 ماه سال جاری را 69 هزار مورد عنوان كرد و گفت: برای استمرار فرآيند توليد، 22 هزار و 850 مورد اقدام تعميراتی و 405 عملیات اورهال و تعميرات اساسی ماشين آلات فرايندی را انجام داده‌ايم.

وی تاكيد كرد: در سال جاری با هدف قطع وابستگی و استفاده از توان داخلی، در شرکت نفت و گاز كارون 189 قلم كالای استراتژيك به ارزش 32 ميليارد ريال با همکاری سازندگان داخلی بومی سازی شده كه تمام این اقلام در تاسيسات مورد استفاده قرار گرفته است.

دهانزاده اظهار کرد: در حوزه ايمنی نيز در سال جاری بيش از 13 هزار فقره پروانه کار گرم و 1500 پروانه انجام عمليات سرد صادر شد كه نشان از حجم بالای فعاليت‌ها برای نگهداشت توليد و نظارت دقيق واحد ايمنی برای اطمينان از سلامت كاركنان و تاسيسات است.

وی، حضور 40 نفر از كاركنان آتش نشانی شركت بهره‌برداری نفت و گاز كارون در عمليات مهار چاه 147 رگ سفيد و مشارکت در عملیات‌های اطفاء حریق شهری و همچنین خدمات‌دهی به سازمان‌های ديگر از جمله شهرداری اهواز را از ديگر اقدامات مهم واحد ايمنی اين شركت در سال جاري برشمرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار