فرماندار آبادان:
فرماندار آبادان گفت: برنامه ریزی های لازم به منظور واگذاری بیش از هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در این شهرستان انجام شده است.
کد خبر: ۵۶۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 19 February 2018

 

۱۰۰۰ واحد مسکن مهر بدون متقاضی در آبادان آماده واگذاری است

عزیزاله شهبازی ظهر امروز در جلسه کارگروه مسکن مهر آبادان عنوان کرد: پروژه مسکن مهر در سراسر کشور مشکلات حقوقی و ساختاری فراوانی را به وجود آورده که سالیان بسیار زیادی در یادها خواهد ماند.

وی افزود: ۴۴ تعاونی و یک هزار و ۷۵۳ واحد مسکن مهر بدون متقاضی در آبادان وجود دارد؛ در همین راستا باید جلساتی برگزار شود تا کاربردی تر و به دور از نظریه پردازی به این موضوع پرداخت.

فرماندار آبادان اظهار کرد: اعتباراتی از محل تملک دارایی، توسعه متوازن و سایر بخش ها به موضوع مسکن مهر آبادان اختصاص یافته اما باز هم این طرح همچنان ناتمام مانده و بنا بر تصمیم دولت در شهریور ماه سال آینده باید این پروژه به اتمام برسد؛ تلاش مجدانه مدیران تعاونی ها و همراهی بانک های عامل در این باره را به طور جدی خواهانیم.

شهبازی تصریح کرد: دیدن تلی از بتن و سیمان تلنبار شده مربوط به ساخت مسکن مهر در کوی فرهنگیان (ورودی شهر) آدم را غصه دار می کند، عمر مفید ساختمان در خوزستان ۲۰ سال است و اکنون ۱۲ سال از آن می گذرد و به طور قطع اگر طرح مسکن مهر به اتمام هم نرسد؛ ساختمان ها خودشان یکی پس از دیگری دچار مشکل می شوند.

وی با اشاره به اینکه آبادان سومین شهر استان خوزستان بود که کار ساخت مسکن مهر در آن آغاز شد، گفت: مشکلات نقدینگی حقوقی و پیمانکاران با تعاونی ها از عمده ترین مسائلی است که دست اندر کاران امر مسکن مهر آبادان با آن مواجه اند و این مسئله سبب شده که به رغم وجود متقاضی دریافت واحد مسکونی، ادامه کار با سختی و مشکل روبرو شود.

فرماندار آبادان افزود: از سهم شش هزار واحدی مسکن مهر آبادان، دو هزار و ۲۰۰ واحد آن پایان کار گرفتند، دو هزار واحد دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی اند و مابقی زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی اظهار کرد: در این زمان فراهم سازی زیر ساخت های آب، برق و فاضلاب با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دنبال می شود؛ ضمن آنکه قراردادی ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی با شهرداری برای ارائه سایر خدمات شهر در این واحدها منعقد شده است.

شهبازی تصریح کرد: طبق اعلام استاندار، قرار است تا دوازدهم اسفندماه امسال و به همت دولت بیش از سه هزار واحد مسکن مهر در خوزستان تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.

فرماندار آبادان گفت: در صورتی که تعاونی ها بتوانند مشکلات حقوقی خود را با اعضایشان حل کنند، می توانند ضمن هماهنگی با دستگاه قضایی و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و درج دو نوبت آگهی در روزنامه اعضایی که مراجعه نمی کنند را خارج و خود به عنوان مالک کار را پیگیری و انجام دهند.

شهبازی افزود: شرایط استفاده و بهره مندی واحدهای نظامی، انتظامی، دانشگاه ها، منطقه آزاد اروند و سایر دستگاه هایی که بخواهند به صورت تجمیعی از بلوک های مسکن مهر بهره ببرند، فراهم است.

وی اظهار کرد: در جلسات آتی که در استان و با حضور مدیران عامل بانک ها و سایران مدیران کل دستگاه های خدمات رسان همچون آب، برق، فاضلاب، گاز وغیره برگزار می شود، مسائل به طور جدی تر و کاربردی تر پیگیری و دنبال می شود.

فرماندار آبادان تصریح کرد: علاقمندی بسیاری در میان مدیران عامل تعاونی ها مسکن مهر وجود دارد؛ ساخت بازارچه، مدرسه، مسجد، خانه بهداشت و کلانتری در دست احداث است و وجود این واحدها در محدوده منطقه آزاد اروند به طور قطع ارزش افزوده آنها بالا می رود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار